Rengeteg szót ejtenek a különféle filmes oldalak a külföldi alkotásokról, azok sikereiről, a híresebbnél-híresebb filmsztárokról. Egyről azonban elfeledkezünk. Még pedig arról, hogy bizony a magyar filmipar is létezik, gyártott és gyárt a mai napig filmeket, melyekről sajnos elfeledkezünk, sokszor kritikákat sem kapnak ezek az alkotások.
Hozzá kell tennünk természetesen, hogy az egyetemeken képzett rendezők és különféle szakemberek számához képest országunkban csak igen csekély számú emberre van szükség. Kevés a pénz, kevés film készül el. Azonban a történelemben és napjainkban is készülnek olyan produkciók, melyeket azért jó elővenni a polcról. Hiszen korábban olyan nagyszerű alkotások kerültek a mozikba, mint a Koltai Róbert főszereplésével készült Indul a bakterház, a Meseautó, az Egy szoknya, egy nadrág, A tanú, vagy a Hyppolit a lakáj. Manapság pedig olyan filmek kápráztatták el a nézőket, mint a rendkívüli alapossággal elkészített Puskás Hungary című dokumentumfilm, a Valami Amerika első és második része, a Kaméleon, vagy a Magyar vándor. Rendkívül jól elkészített darabokról beszélünk, melyek csak azért nem kaptak nagyobb elismeréseket, mert kicsiny országunkban forgatták le őket. A kérdés tehát a következő: Melyik magyar alkotás venné fel sikerrel a versenyt a külföldi szuperprodukciókkal szemben?