Box Office Hírek Előzetesek Kritikák Filmzene Főoldal

A dél-afrikai, pályáját éppen csak elkezdő rendező, Neill Blomkamp talán maga sem gondolta 2005-ben, hogy Alive in Joburg című rövidfilmje alapján egyszer egész estés filmet álmodhat a nagy vászonra. Szerencséjére, útjaik keresztezték egymást A Gyűrűk ura trilógia és a King Kong Oscar-díjas rendezőjével, Peter Jacksonnal, aki látott az ötletében annyi fantáziát, hogy producerként felügyelve megteremtse egy független finanszírozású, kisebb volumenű film lehetőségét. A District 9-ban nem hódítók, hanem kiszolgáltatott idegenek érkeznek a Földre. Egy ismerős témakör újszerű formában, párhuzamot vonva az emberiség saját faji és etnikai feszültségeivel, történelmével, ami kérdéseket vet fel saját emberségünkkel kapcsolatban is.

Az idegen űrhajó 28 évvel ezelőtt érkezett meg különös módon pont a dél-afrikai Johannesburg városa fölé. Nem tudni honnan, nem tudni miért és főleg, hogy meddig marad vendégünk az általa érkezett milliónyi idegen lény. Mivel a földönkívüliek láthatóan nem tudtak gondoskodni magukról ezért Johannesburg egy elkerített területén helyezték el őket, ez vált a 9-es körzetté. Ezt a területet a Multi-National United nevű megacég felügyeli, ami sokak szerint sárba tiporja a lények alapvető jogait, és egyetlen céljuk, hogy bármi áron megszerezzék az idegen fegyverek technológiáit. A közvélemény rossz szemmel néz az új szomszédokra és fél a jövevényektől, ezért a terv szerint az egész kolóniát egy új helyre költöztetik, egy szögesdróttal körbevett táborba, távolabb a lakott településektől. Ekkor pattan ki a régóta felgyülemlett feszültség.

A történetvezetés meglehetősen szokatlan, hiszen áldokumentumfilm jellegű jelenetek keverednek a filmeknél megszokott dramaturgiai elemekkel. A bevezetés tulajdonképpen interjúrészletek összessége, amik így lehetővé teszik, hogy viszonylag gyorsan, hatékonyan és mégis érthető módon vázolják fel az alapszituációt. Később pedig, amikor már jobban megismertük a főszereplőt és a körülötte lévő világot, a hagyományos, bensőségesebb narratíva válik hangsúlyosabbá. Ez a kettősség remekül működik, sokat emel a történet hihetőségén, és akkor sem marad el a hatás amikor közelebb kell hogy érezzük magunkat a szereplőkhöz. A hangsúly inkább magára a két faj közti feszültségre esik, nem látunk bele olyan mélyen az idegenek kultúrájába és társadalmába, de ugyanakkor éppen ez az egyensúly kölcsönöz feszes tempót a film cselekményének.

A színészgárdában nem meglepő módon egyetlen ismerősen csengő nevet sem találunk. A szokatlan nevű főszereplőt, Wikus Van de Merwe-t alakító dél-afrikai Sharlto Copley a rendező régi ismerőse, és már az eredeti kisfilmben is feltűnt, de tulajdonképpen kezdő színésznek tekinthető. Bátor döntés volt tehát az egész filmet rá építeni. Copley azonban kifejezetten meggyőzően alakítja az átlagembert, az irodai dolgozót, aki terepmunkára kényszerül és szembesülnie kell az érem másik oldalával is. Az események sodrában pedig az eddigi élete elkezd széthullani és ő maga is megtapasztalja, hogy milyen üldözöttnek és kiszolgáltatottnak lenni. A történetben csaknem olyan fontos szerepet kap két idegen, a hatóságok által a Christopher Johnson névvel illetett apa és annak fiatal fia. Christopher, aki húsz éve azon dolgozik, hogy újra működésre bírja az anyahajó egy modulját, látszólag elsődlegesen inkább saját fia túlélése jár a fejében mintsem az összes Földön ragadt társának megmentése. Ezt tekinthetnénk akár önzőségnek is, de itt éppen egy jellemző és természetes emberi magatartás jelenik meg, ami rávilágít, hogy nem is vagyunk annyira különbözőek. Ugyanakkor Blomkamp nem próbálja azt elhitetni a nézőkkel, hogy ezek a lények csak szerető és felelősségteljes szülők lehetnek. A "rákok" a legtöbb esetben éppen ugyanannyira, vagy még inkább állatiasan viselkednek, mint egy-egy ember aki hasonlóan kiszolgáltatott helyzetbe kerül, és összezavarodik.

A nagyobb hollywoodi filmek költségvetésének ötödéből készült film vizuális világa nagyon meggyőző, Blomkamp vizuális effektusokkal szerzett korábbi tapasztalatai pedig minden jelenetben megmutatkoznak. A földönkívüli lények mind megjelenésükben, mind mozgásukban valódinak hatnak és abszolút nem lógnak ki. A közeliekben is megállják a helyüket, ha szokatlan arcjátékukra helyeződik a hangsúly. A környezet, az emberek és az idegenek közötti interakció különösen jól sikerült, és ezt a legtöbb jelenet dinamikus, dokumentarista stílusa is fokozza. A mechanikus elemek és járművek ugyanakkor bizonyos snittekben furcsán hatnak, és  előfordul egy-egy jobban kilógó elem. A biztonsági és TV-kamerákat imitáló képsorok is elrejtenek néhány részletet és esetleges hiányosságot. A film által megteremtett világ és megjelenés ezek ellenére is végig konzisztens, hihető és magával ragadó marad, ami ilyen szűkös erőforrásokat tekintve kiemelkedő teljesítmény a film stábjától.

A hangok hasonlóan kiválóak, beleértve a földönkívüliek nyelvét is, ami az emberi hangtól merőben eltérő, mégsem annyira zajszerű, hogy ne hasson beszédnek. A fegyverek és különböző járművek hangjai a funkciójuknak megfelelően segítik a látottak realisztikusságának fokozását. Clinton Shorter zeneszerző már az Alive in Joburg idején is együtt dolgozott a rendezővel. Zenéjében számos afrikai motívum, dobok és kórus hangzik fel, emellett pedig klasszikus vonósokkal és a modern hangzás eléréséhez szintetizátorral is operál. Jól kihangsúlyozza a feszültséget, és a szereplők megpróbáltatásainak pillanataiban kiemeli a drámát, hangsúlyozva hogy mi forog kockán.

A District 9 egy olyan film lett, ami sci-fiként, akciófilmként, vagy szociodrámaként önmagában is megállná a helyét, de ezeket összegyúrva egy különleges élménnyé kovácsolódik össze. Jól példázza azt, hogy egy eredeti és megkapó ötlet, a megvalósításba fektetett kemény munka után meghozza a gyümölcsét. A film éppen annyira mély, amennyire a néző belemélyed. A kérdések pedig, amiket felvet, egyértelműek. A rájuk adható válaszokat azonban már a valóságban kell keresnünk.

Történet
82
84
IMDB logo 8,5
Rotten Tomatoes logo 90%
Alakítások
80
Rendezés
80
Látvány & hang
92
Zene
80
Összhatás
88

Címkék: kritika district 9 oscar 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://alfaomega.blog.hu/api/trackback/id/tr771411007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maydayray 2009.09.28. 08:41:36

@aachi2: úgy hívják ezt, hogy jellemfejlődés.

Viktus 2009.09.28. 08:42:56

@flimo13:

Ez miből derült ki a számodra? a főrák a modult akarta azzal felemelni, hogy feljusson az anyahajóra.

@Thresher:

A Star Wars , úgy indult réges-régen egy messzi-messzi galaxisban. Nem pedig most a Föld bolygón innentől nincs mit magyarázni. A Star Warsban meg következetesen kitartanak a főfolyamok mellett nem keresnek lötyiket amire nincs is szükség.

@Ghavin:

Sejthetett v.mit , hogy tudnak ezer a rákok, ha mégis beindították a modul felkerülése, és a lötyi nélkül az anyahajót.

Az meg az egyetlen esélye volt, hogy a főrák segít rajta, ha megmenti, és mehet vissza Rozihoz.

Jó, de Rozi megígérte, hogy várni fog rá, mert nagyon láv.

Na itt a másik alapvető bibi egy halom ebolást nem engednének be , nemhogy egy ki tudja milyen biológiai fertőzéssel bíró földönkívüli életformát egy sátortáborba letelepíteni. Nem erről szól, de erre épül a film. A fekete lötyi értelmetlenségéről nem is beszélve.

@Gabbesz:

1. A Starship Troopers az egy látványos film volt, és ami a lényege a szempontomból nem tört meg a logikai szál. A hülyeségekhez is tartották magukat végig pl. plazmavető bogarak, akik lazán eltalálják az űrhajókat, szaladgáló űrgyalogság ...

2. Engem mindaddig nem érdekel a logikázás a filmben, amíg nem kezdte el a kisrák beízzitani az anyahajót meg nem vonzotta fel őket a cucc. Na az kb. az egész filmet a fejére borította, mint már kifejtettük.
Ergo kiderült van olyan , aki tudta vezetni azt a szart, tehát nem kellett volna lerohadniuk a Földön. Feleslegesen gyűjtötték a fekete lötyit, mert vidáman beemelte a modult az anyahajó magához.

Gilderoy 2009.09.28. 08:42:57

Háááááááááát... scifiként erős közepes, éppakkora ostobaság mint a Will Smith-es hasonló sztori. Akciófilmként, az végülis elmegy egy RTL-klubos estére. Mint kiváló szociodráma, erre meg csak azt tudom mondani hogy örülnének ha sikerült volna úgy megcsinálni, de nem sikerült.

Igazándiból önellentmondásoktól hemzsegő bugyutaság.

Viszont jók az effektek.

maydayray 2009.09.28. 08:49:52

@aachi2:

a film lényege az emberek hozzáállása a mássághoz. ezt így felfoghatnád már lassan. csak teremtettek neki egy szitut, hogy ne fekete-fehér ellentét legyen, hanem kicsit más. ráadásul mindez dél-afrikában, ha bármit is tudsz a történelemről, akkor érted a mókát benne.

1. hogyan hozták le a fegyvereket meg a harcirobotot?
válasz: leesik a parancsnoki modul. esetleg abban?

2. vagy hogyan mentek oda abba a kutatólaborba? egyszercsak ott teremnek.
válasz: autó.

3. visszafelé meg egy autóban teremnek. azt se tudni honnan szedték.
válasz: meg kéne nézni a filmet. ellopják az MNU alagsorában, ahová a prawn által szerkesztett bombával törnek utat.

Viktus 2009.09.28. 08:52:30

@maydayray:

1. Te nem tudsz olvasni magyarul? Mindegy cella vagy alkatrész, de nem FEGYVER, mint itt bizonygatták. Leginkább a modulról eshetett le az a cucc is, mert nagy potyogás nem volt az űrhajóról. A fegyvert halomra vitték macskatápért.

2. Fővárostól 200 km-re ehez képest igen gyorsan ott voltak kerül-fordul a város meg a tábor közt.

Ez a film azoknak jön be, akik a drámai részekre vevők. Meg a mai nagy kérdéseket akarják a moziba nézni mindegy milyen köntösbe bújtatva pl. a bevándorlás. Az is vicc volt, hogy kimennek űrlapokat aláíratni. :D

captainpamfil 2009.09.28. 08:55:28

Egyesek kommentjeiből csak úgy süt, hogy nem figyeltek a részletekben rejlő információkra, amikor megtekintették a filmet

2009.09.28. 08:58:54

Ez a film egy példázat, sci-fi-klisékkel körítve. Totál fölösleges elkezdeni szétszedni, hogy a fekete lötty merre, meg a hajó hogy. Lépj túl ezen, vagy nézz mást, mert nem ez a lényeg, egyébként minden magyarázható, és minden magyarázatba bele lehet kötni. Más sci-fi-t is darabokra lehet szedni pillanatok alatt, már azért is, mert a nevében is benne van, hogy fantasztikum, azt meg magyarázhatod napestig. E.T. hogy repül? Hogy működik a lézerkard? Hogy lehet testeket teleportálni? Na?
Megjegyzésképp meg, aki feljebb azt említette, hogy Tarantino igen, ez meg nem, az ne nézzen filmeket, mert mert mindkettő ugyanakkora kliségyár, csak Tarantino unalmas, ötlettelen blöff, ez meg nem.

burian 2009.09.28. 08:59:32

Hülyék.
Ez a film a négerekről szólt. Illetve a fehér-fekete "kultúra" különbségeiről, hogy PC legyek.
Csak a négerekről nem szabad beszélni, ezért aztán ufókról beszélünk. Mint az állatmesékben. Igen, a róóóóka megeszi a másik róóókát. Ééérted...

maydayray 2009.09.28. 09:00:53

@Viktus:

1. én nem bizonygattam ilyet. más beírását nekem nem kéne felróni, már bocsi.
2. a district 10 volt 200 kilire, a másik a város szélén. az nem jött be. ezért lett volna a költöztetés. a többméteres betonfalak szolgálták a védelmet. mondom: nézd meg a filmet és figyelj közben.

2009.09.28. 09:10:13

@Viktus: te viktus, ha ennyire szar volt neked ez a film, ráadásul még nem is figyeltél rá, mert zöldségeket beszélsz itt róla, akkor minek foglalkozol vele, szar volt, felejtsd el. Gyorsan nézz meg egy SW-t, ott pl. minden világos és egyértelmű. Vagy ekkora virtuális onanizálás neked itt ez a nyomiskodás?

Mary Popins 2009.09.28. 09:11:09

Megmondom őszintén, vegyes érzelmekkel vagyok a film kapcsán. Persze én általában a Happy End-re vagyok ráhangolódva, és azért ebben is volt, de mégis valami hiányzott a végéről. Maga a film készítése, és trükkjei nagyon ott voltak. A történet izgalmas, és folyamatosan fentartotta az érdeklődésemet. Bár a körömtépés és a fog kihúzása, annyira ne nyerte el tetszésemet. Igaz az átalakuláshoz kellett. Az élvezetett, azt is fokozta, hogy eredeti nyelven hallhattam. Szóval ha 10 pontot lehetne neki adni, nálam úgy 7 pontot ér. Ajánlom mindenkinek a filmet. 1x meg lehet nézni.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.09.28. 09:11:44

Gyerekek, gyerekek, gyerekek. NEM fontos mitől megy a hajó, NEM fontos, miért és miként jöttek ide, és egyátalán NEM fontos az összes kütyüs baromság hogyan/mikéntje. A történet a lényeg, azt kell megérteni és értelmezni.
A Mátyás királyos mesékben sem az a fontos, hogy pontosan minek volt beöltözve, és hogy lehet, hogy a testőrei sosem tartottak vele, és mit szólt mindehhez az asszony. A mese tanúlsága a lényeg.
Akinek ez nem esik le, az nézzen inkább Michael Bay filmeket, ott tényleg a robbanás színe az, ami számít.

fátum 2009.09.28. 09:21:45

Csak egy ötlet. A fekete lötyi állhatott nano robotokból is, amik a technológiájuk vezérléséhez kellettek, és ezért tudták Wickus szervezetét is átalakítani.
De szerintem inkább a "harmadik típusú találkozás" egy olyan megjelenítése a lényeg a filmben, ami rasszizmushoz és gettóhoz vezet. Persze ennek oka az a járvány is, ami az idegen kolónia szellemi leépülését okozta. Ilyen állapotban nem lehetett őket emberi településekre beengedni. Nem beszélve az emberek feltételezhető reakciójáról.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2009.09.28. 09:35:18

Kqrva jó film, bárki bármit mondd, pont azért ami itt folyik. Csak az igazán kiemelkedő, és újító ötleteket lehet gyűlölni és szeretni egyaránt. Ha egy unalmas, semmitmondó film lenne, nem vitáznátok rajta hajnal 3ig. Szóval jó, mert felkelti az emberek érdeklődését, ez elég logikus sztem...

Thresher 2009.09.28. 09:36:15

@fátum: Ne magyarázz meg semmit, mert tuti hogy hazudsz! :/

Számomra amugy a film remek indikátor, mert aki erre rásüti hogy "teljesen értelmetlen" (sic!) és még a Transformerst is képes vele szembe állítani, annak komoly gondok vannak a füle közti tartalommal...

fátum 2009.09.28. 09:40:57

@Floyd: Egyetértek. Éppen ezért utaltam a kommentek nagy számára korábban.
@Thresher: Á, dehogy! Csak "fillentek". :-)

Gabdibá 2009.09.28. 09:48:00

Na olvasgattamn és nem bírtam ki ne írjak aachy gyökér hozzászólásaira.A filmbeli Wikus önzősége és fafejűsége eltörpül,szerintem a macskakaja neked is jót tenne amúgy,bár ugyanilyen hülye maradnál,de legalább szép fényes lenne a szőröd. :D Olyan részletekben akadsz fel,hogy az hihetetlen. :D Neked mindent be kell bizonyítani,meg egy filmben leírni,hogy mi hogy,és miért történt????Amúgy aki ilyen részletekben akad fel,annak nincs fantáziája.Neked egy dugást is meg kell magyarázni előtte percre pontosan,hogy mikor mit csinálj??? :DDDDDDDDDDDDD Ez a film egészében véve jó,a maga zavaró körülményeivel is,hatást vált ki,amit belőled is kiváltott,mert nem vergődtél volna itt órák óta.Csak az a baj ez neked felfoghatatlan,hogy a lineáris kockafejednek,hogyan is tetszhetett egy általad lyukas film.Emiatt másokat oltogatsz itt,hogy meggyőzd magadat is. :DDD nagyon átlátszó :DD Egyébként sok filmben nem magyaráznak el részleteket,pl a star wars ha már előjött.Darth Wadert tudtad egyáltalán,hogy ki fia borja azon kívül,hogy luke apja?????egy homály volt az egész karakter,egy sablon gonosz csatlós,amíg nem csinálták meg az újabb 3 részt,ami rengeteg dolgot elmagyaráz.Meg egyáltalán hol van ez a messzi-messzi galaxis???Ebbe nem lehet belekötni ? :DDDD ja csak az a film jobban tetszett és ne fikázzuk ugye. :DDDDD Szóval a te kedvedért a rendező fog egy magyarázó filmet forgatni,nehogy ez hátralévő életedre egy lelki torzulást okozzon neked :DDDDDDDDDD
Amúgy nem fogok visszaválaszt adni,mert látom a többiek is hiába érveltek veled,ezért a te stílusodban írtam,hogy érezd. :D Egyébként,annyi nagy elmagyarázós sci-fi van ahol még a fing-ot is kielemzik,hogy ez a film valódi felüdülés volt.Folyamatos feszültség,ilyen faszságokon gondolkodni sem volt idő,minthogy miért 20 évig gyűjtötte a löttyöt...úristen..amikor meg azt mondta ez húsz év munkája honnan tudod a löttyre mondta? a lötty max egy utolsó fázis lehetett.És ezt a filmben kinek magyarázta volna?a rákhaverjának a ki tudta,vagy wikusnak?Mert annak sok értelme lett volna.Azt csak ők tudták mit csináltak,az ő titkuk maradt,hisz az emberek még a modult sem találták!Talán adjon ki könyvet,a Modul javításom húsz éve címmel????????? :DDDDDDDDD ember.. :D nam meg lebeg egy űrhajó...na ez is nagy csoda neked :DD ja hogy sérült..,de talán nem az a része...micsoda gondok...:D na jót nevettem :D Halí :DDDD aztán fel ne menjen a vérnyomásod. :D

Gabbesz 2009.09.28. 11:03:19

@Viktus: Te egyetlen dolgon lovagolsz, az a lötyi. Ha a film hatása alá kerültél volna, akkor nem a részletekkel szüttyögnél, és nem kukacoskodnál - ugyanis nem vennéd észre.
Te a történeted próbáltad követni a filmben, pedig az csak azért van, hogy a nagyközönség számára eladhatóvá tegye a filmet. De értsd meg, ez nem egy hagyományos sci-fi. Hanem egy sci-fi környezetbe helyezett társadalmi kép. És pont ettől jó.

Ja és a "tökéletes" Starship Troopers. (Ami szintén nagy kedvencem.) Mondd már meg nekem, hogyan telefonál valós időben a szüleivel a kiképzőtáborból? Ha a csak Marson lenne (és ugye valahol sokkal messzebb van), akkor is 6-10 perces késéssel jönnének a válaszok. Tudod, ennyi idő kell a rádióhullámoknak, hogy eljussanak egyik bolygóról a másikra...

Még valami. Star Wars (az örök klasszikus). Tudom, hogy a távoli jövőben játszódik. De milyen technikai fejlődés fog elvezetni oda, hogy a lézerfényt megállítsák a markolattól kb. 1 méternyire?

fátum 2009.09.28. 11:28:24

@Gabbesz: a lötyivel kapcsolatban van egy felvetésem, miszerint nem üzemanyag, hanem a technológia irányításához szükséges "értelmes" folyadék pl. nano robotok. Ez abból a jelenetből is látszik, amikor belecsöppentik az utolsó adagot, és nem egyszerű körgyűrűs hullámforma alakul ki. Ezért tudta a folyadék fizikailag átalakítani Wickust. Azzal a mennyiséggel, amit 20 év alatt összegyűjtött (vagyis 8 évvel az ideérkezésük után kezdte, pl. addig ő sem volt magánál), az egész hajót feléleszthette volna, legalább annyira, ami 1-1.5 millió lény életben tartásához kell. Létfenntartórendszerek, élelmiszer szintetizálás stb. Azzal a kevéssel is beindult a hajó hajtóműve, de lehet , hogy fedélzet nagy részét nem tudta feléleszteni, meg ideje sem volt rá.
De tényleg nem ez a lényeg a filmben.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.09.28. 12:42:34

Sosem voltam még 313. kommentelő, ki akartam próbálni mindig is:D:D
A film nekem egyébként tetszett, az elején nekem ne volt problémám a dokus stílussal, a végén pedig az akció is ott volt a szeren.
Egyébként pedig letojom a társadalomkritikát, én szórakozni járok a moziba:)

aachi2 2009.09.28. 12:48:08

@fátum:

"Pl. azért nem vitte magával, mert kb. 1 millió társának kellene évekre élelem a hajón. "

de neki nem kellett mi ? :D nyihihi.

fátum 2009.09.28. 12:52:38

@aachi2: De kellett, csak kb. 1 milliomod része, amit a létrefenntartó rendszerek még éppen tudtak produkálni.

fátum 2009.09.28. 12:54:45

@aachi2: Vagy szerinted mindegy, hogy 2 utas van, vagy 1-1.5 millió?

aachi2 2009.09.28. 12:56:55

@Thresher:

"És akkor most légy szíves kérdezt meg hogy Merwe miért pont azt a nőt vette el."

a történet szempontjából lényegtelen. én a sztori lényegét érintő kérdéseket feszegetek, amelyek felmerültek bennem a nézés közben és után:

- miért nem tudtak elmenni
- minek kellett a lötyi ha anélkül is el tudtak menni
- hogy hozták le a harci robotot meg a kiscsilió fegyvert
- hogyan teleportáltak oda a kutatólaborhoz feltünésmentesen
- hazafelé honnan varázsolódott alájuk egy autó
- hogyan lesz a teszetosza béna irodista faszból hirtelen rambó

stb.

"Itt problémázol, olyan dolgokon hogy nincs nagy betűkkel leírva hogy Christopher hová megy"

hát ez az. a baszomnagy űrhajót végre irányítani tudja (a film elején miért nem ment?) erre otthagy mindenkit? és minek kell elmennie? hogy aztán visszajöjjön a folytatásra??

"Anakin hol született? Hogy van csomó bolygón egyforma gravitácó, amikor az bolygó nérete arányos a gravitációjával? Gondolom nagyon sok egyforma méretű bolygó lehet. Meg már: Hogy lehet az erővel mozgatni? Yoda hány éves...stb."

látom NEM érted a plothole fogalmát. a sztoriban lévő értelmetlenséget jelenti. btw mivel százbilliárd csiliárd bolgyó van ezért igen soknak a mérete igen hasonló. ezek fizikai dolgok, a sztori szempontjából lényegtelen hány éves yoda, meg hol született anakin, én nem ilyen faszságokat kérdezek, hanem azt hogy egyáltalán miért nem tudtak elmenni, amikor a filmből csak azt lehet összerakni hogy NEM volt ennek akadálya.

"Kész veled is befejeztem, hülyékkel nem tárgyalunk.. "

hülyeségről te állítottál ki bizonyítványt mikor az előbb kiderlt, hogy nem tudod mi a plothole. a plothole nem az hogy nem tudom miért lebeg a városnyi űrhajójuk, ezen nem is akadékoskodtam. de nézd meg egy lexikonban, oks? :)

fátum 2009.09.28. 12:57:39

Éppen ezért gyüjtött sokkal több lötyit, amivel a teljes hajót üzembe tudta volna helyezni. A maradékkal csak ennyire futotta.

aachi2 2009.09.28. 12:57:40

@fátum: "De kellett, csak kb. 1 milliomod része, amit a létrefenntartó rendszerek még éppen tudtak produkálni."

amíg idejöttek addig meg éheztek, ezért haza csak egy ment? nyihihi :D

aachi2 2009.09.28. 13:00:33

@phaidros:

"szerintem azoknak tetszik, akik a mélyebb értelmű, filozofikusabb műveket is szeretik"

az kb a brazilnál kezdődik nem ennél a b movienál. hol van ebben filozófia, gondolkodás, problémafelvetés stb? ne röhögtess már. van egy második síkja az értelmezésnek de egy nagyobb tócsa mélyebb ennél a sztorinál.

aachi2 2009.09.28. 13:02:45

@maydayray:

"úgy hívják ezt, hogy jellemfejlődés."

az nem jellemfejlódés hogy egyik napról a másikra irodakukacból rambó lesz valaki. egy rendesebb komolyan megcsinált filmben ez egy egész estés történet amely nem 2 napot ölel át. azért mert az ilyet nem lehet elhinni.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.09.28. 13:04:17

@Gabdibá:

Hány éves vagy? A kommented stílusa alapján 14-15. Eltaláltam?

A District 9 meg az utóbbi idők legjobb sci-fije. Amin leginkább fennakadtam az a lötty volt, mert ha nem hazudott a lény, és tényleg üzemanyag volt, akkor felhasználhatóság tekintetében kicsit túl univerzálisra sikeredett. Azt el tudom képzelni, hogy mérgező valamilyen módon, de hogy egy embert pont rákká alakítson, az kicsit erős... de ezt már leírták itt páran. De igazából ez csak akadékoskodás, minden tekintetben egy abszolút élvezhető filmet kaptunk, 8/10 simán.

fátum 2009.09.28. 13:04:53

@aachi2:
"Miért nem tudtak elmenni" A megérkezésükkor a járvány következtében nem tudta senki irányítani a hajót, vagy a létfentartó rendszerek nem működtek megfelelően, így nem lehetett csillagközi utat bevállalni 1-1.5 millió utassal.
- A végén nem a lötyi nélkül mentek el, hanem csak kevesebb lötyivel, mint azt fentebb írtam.
- Visszafelé nem alájuk varázsolódott az autó, hanem egyszerűen beszálltak, ott van a filmen. Nézd meg! Valszeg odafelé is úgy mentek.
- Nem lett belőle rambó. Engem éppen azt zavart, hogy milyen bénán használja ki annak a harci robotnak a lehetőségeit. Simán lekaszálhatott volna vele egy egész hadsereget.

aachi2 2009.09.28. 13:07:59

@maydayray:

"a film lényege az emberek hozzáállása a mássághoz. ezt így felfoghatnád már lassan."

és meséld már el hogy 5 lövöldözés 2 robbanás és 3 harcirobot közt ezt a kérdést hogyan is fejti ki? melyik jelenet foglalkozik ezzel? az e.t. többet foglalkozik a mássággal mint ez.

a válaszaid a kérdéseimre meg értelmetlenek mert a film univerzumán kívűl esnek. amire a filmben nincs értelmes magyarázat és a szoti szétesik tőle az a PLOTHOLE.

fátum 2009.09.28. 13:09:27

@aachi2: Nem éheztek addig, amíg ideértek. A közelünkben történhetett valami, és éppen szerencséjük volt, hogy egy viszonylag megfelelő bolygót találtak.

aachi2 2009.09.28. 13:10:34

@shitgun:

"Más sci-fi-t is darabokra lehet szedni pillanatok alatt, már azért is, mert a nevében is benne van, hogy fantasztikum, azt meg magyarázhatod napestig. E.T. hogy repül? Hogy működik a lézerkard? Hogy lehet testeket teleportálni? Na?"

csak ezektől nem válik logikátlanná a sztori az említett filmekben és nem is ilyen jellegűek a kérdéseink. a d9ben sem kérdezi senki hogy lebeg az űrhajó, meg a fegyverek hogyan működnek, stb. viszont a sztorinak nincs értelme, mert logikátlan.

Gabdibá 2009.09.28. 13:11:36

@Rorschach: 13 éves garnélarák vagyok.De azért jól leoltottál.Egyébként a kommentet nagyon nem neked szántam,nem is értem miért válaszoltál rá... :DDDD

aachi2 2009.09.28. 13:12:41

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:

"Gyerekek, gyerekek, gyerekek. NEM fontos mitől megy a hajó, NEM fontos, miért és miként jöttek ide, és egyátalán NEM fontos az összes kütyüs baromság hogyan/mikéntje. A történet a lényeg, azt kell megérteni és értelmezni."

attól még elvárhatnám hogy logikus legyen a sztori nem? a történet meg nem szól kb semmiről. szörny rambó és ember rambó harcol a gonosz emberek ellen és végén győznek.

aachi2 2009.09.28. 13:14:04

@Thresher:

"Számomra amugy a film remek indikátor, mert aki erre rásüti hogy "teljesen értelmetlen" (sic!) és még a Transformerst is képes vele szembe állítani, annak komoly gondok vannak a füle közti tartalommal..."

a te fejeddel viszont minden rendben van amikor az érvelésed lényege az hogy a másik hülye ezért neked van igazad, ugye ? :D:D:D

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.09.28. 13:18:16

@fátum:

Ne haragudj, de a feltevésed még nanorobotokkal is hülyeség. Attól, hogy a löttyöt nanorobotok alkotják (előre meghatározott feladatok elvégzésére tervezett molekulák) attól még miért kellett volna átalakítaniuk Vikust? Ha egyszer üzemanyag. Az influenzavírustól is taknyos leszel, és nem nő mondjuk még egy lábad. Ahhoz teljesen más vírus kellene.

aachi2 2009.09.28. 13:19:20

@Gabdibá:

"Amúgy aki ilyen részletekben akad fel,annak nincs fantáziája."

tényleg ezek csak apró részletek a sztori szempontjából hogy hogy ragadtak itt ha igazából a lötyi nélkül is tudták működtetni az űrhajót, felvinni a parancsnoki modult stb.

"Darth Wadert tudtad egyáltalán,hogy ki fia borja azon kívül,hogy luke apja?????"

ez nem logikátlanság a sztoriban. fel lehetne végre fogni a plothole fogalmát. én se kérdezem hogy wikus ki fia borja azon kívűl hogy ott pattog.

ezzel a kettővel ki is merültek az érveid a többi fikázás volt meg hablaty magyrázat helyett. tényleg jobb ha nem válaszolsz.

aachi2 2009.09.28. 13:21:47

@Gabbesz:

"De értsd meg, ez nem egy hagyományos sci-fi. Hanem egy sci-fi környezetbe helyezett társadalmi kép. És pont ettől jó."

fasza, de azért valami értelmes sztori lehetett volna hozzá nem? mert a kép önmagában unalmas. rosz sztorival se lesz jó.

"ja és a "tökéletes" Starship Troopers. (Ami szintén nagy kedvencem.) Mondd már meg nekem, hogyan telefonál valós időben a szüleivel a kiképzőtáborból?"

ez megint csak nem logikátlanság a sztoriban. csak egy technika amire nincs magyarázat.

"De milyen technikai fejlődés fog elvezetni oda, hogy a lézerfényt megállítsák a markolattól kb. 1 méternyire? "

ez sem logikátlanság a sztoriban.

fátum 2009.09.28. 13:24:14

@Rorschach: nanorobot=előre meghatározott feladatok elvégzésére tervezett molekula? Ezt a definíciót melyik csillagközi lexikonban olvastad? Miért lehetlen az, hogy egy idegen faj által készített nano robotos folyadék ennél sokkal többet tudjon? Mi van, ha sokféle nano robot alkotja a lötyit, amiben vannak "rákgyógyító" funkciókkal ellátottak is? Egyszerűen "meggyógyították" Vickust, mivel nem volt elég "rákszerű". :-)

aachi2 2009.09.28. 13:29:49

@fátum:

"A megérkezésükkor a járvány következtében nem tudta senki irányítani a hajót, vagy a létfentartó rendszerek nem működtek megfelelően, így nem lehetett csillagközi utat bevállalni 1-1.5 millió utassal."

cristopher tudta irányítani.a másik meg nincs a filmben ezért nem elfogadható magyarázat.

"- A végén nem a lötyi nélkül mentek el, hanem csak kevesebb lötyivel, mint azt fentebb írtam."

akkor miért nem csak 10 évig gyűjtötték, ha a fele is elég?

"- Visszafelé nem alájuk varázsolódott az autó, hanem egyszerűen beszálltak, ott van a filmen. Nézd meg! Valszeg odafelé is úgy mentek."

és honnan lett autójuk? és odafelé hogy mentek? teleporttal?

"- Nem lett belőle rambó. Engem éppen azt zavart, hogy milyen bénán használja ki annak a harci robotnak a lehetőségeit. Simán lekaszálhatott volna vele egy egész hadsereget."

dehogynem. egy irodakukac egyik napról a másikra emberseregekt gyilkolászik le. itt az is érdekes hogy az alien robotot amit életében először lát egyből tudja irányítani. még ha bénán is. honnan tudja hogyan kell??

Gabdibá 2009.09.28. 13:38:07

@aachi2: Figyelj érvelni tudnék,de nem egész nap ezt a blogot lesem,melózok,megtehetem néh felnézzek.Bocs,hogy nem vagyok olyan kockafejű,mint te és egész nap itt lógok okoskodni. :D

fátum 2009.09.28. 13:42:23

@aachi2: "cristopher tudta irányítani", amikor megérkeztek, még ő sem tudta a betegség miatt. Vannak olyan filmek, amik meghagyják az embereknek a lehetőséget, hogy saját maguk egészítsék ki a történetet. Ha ez neked nem tetszik, ne nézz ilyeneket! Az, hogy neked nem elfogadható magyarázat, mert nincs a filmben, nem mérvadó. Nekem ettől még elfogadható.
Akkor leírom még egyszer, mert úgy látszik lusta vagy visszakeresni. 'Éppen ezért gyüjtött sokkal több lötyit, amivel a teljes hajót üzembe tudta volna helyezni. A maradékkal csak ennyire futotta.'
"és honnan lett autójuk? és odafelé hogy mentek? teleporttal" - kerestek egy autót, beszálltak és odamentek. Olyan nehéz ezt neked elképzelni?
"honnan tudja hogyan kell??" Intuitív op. rendszer kérdése az egész. A kis rák már harcrakész állapotba hozta a kütyüt, Vickusnak csak meg kellett húzni a ravaszt. Így is elég bénán adta elő, és elég nehezen jött bele.

fátum 2009.09.28. 14:54:24

Az is lehet, hogy az egész technológiájuk genetikai alapú, (erre mintha lenne is utalás a filmben, majd megnézem még egyszer) vagyis a lötyi is fertőzödhetett, emiatt nem működött a hajó. 20 évig tartott, amíg innen-onnan, különböző cuccokból összeszedett annyi "egészséges" lötyit, amennyi kellett.

2009.09.28. 15:28:34

Az senkinek nem tűnt fel, hogy a fegyvereknél elmagyarázzák, hogy emberi kézben nem működik, mert a rákok technológiája biológiai alapú, és csak rájuk reagál? Innentől fogva a lötyi nem világos, de magyarázható, biológiai alapú idegen-technológia, és kész. Lötyi=midichlorián, ugyanannyi értelme van.

flimo13 2009.09.28. 15:44:03

@aachi2: a filmben az van benne, amit az emberek megtudtak az idegenekről. Ezt nem tudták, de a felvételen gyanúsan nem zuhant, hanem kontrolláltan ereszkedett. És ha jól emlékszem a detached szót használták. A lötyi gyűjtése benne volt a filmben.

flimo13 2009.09.28. 15:47:06

@aachi2: ehh, ritka balfasz vagy. Két-három kommenttel fentebb elismered, hogy logikus amit írtam, aztán ugyan azt a hülyeséget szajkózod tovább. Faszért adnak már minden gyp-snek netet.

flimo13 2009.09.28. 15:52:42

@Viktus: egyszerűen így logikus. Hogy az a hajó ott lebegjen, ahhoz gyikfing energia kell ahhoz képest, hogy fénysebességgel utazzon.

fátum 2009.09.28. 15:53:47

Valamelyik trailer változatban van egy rész, amiben hosszabban kérdezkednek egy idegent arról, hogy hogyan működnek a fegyvereik, miért nem mennek haza, de mintha ez a filmben nem lenne benne. Emlékszik erre valaki, vagy találkozott ezzel a trailerrel?

aachi2 2009.09.28. 16:25:54

@flimo13:

"Hogy az a hajó ott lebegjen, ahhoz gyikfing energia kell ahhoz képest, hogy fénysebességgel utazzon"

honnan tudod hogy fénysebességgel utazott? LOL. te annyi mindent tudsz erről a filmről ami a filmben el se hangzik. még magadnak is elhiszed hogy a filmben láttad.

ja és balfasz az édes anyukád :)

Herr von Kartz 2009.09.28. 16:40:59

nagy halom fantáziátlan, szűk látókörű hőbörgő

ne olvassatok irodalmat se, Homérosztól Pynchonig számtalan olyan szerző van, aki plothole-okat hagyott a művében. szándékosan, hogy ne legyen minden szál elvarrva. hogy az olvasó gondolkodhasson hogy a-tól c-ig mik azok a lehetséges b-k, amik szóba jöhetnek.

a "plothole" eleve egy olyan moziban lehet releváns, ami kizárólag a történetről szól, és dramatirgia szempontjából hibátlan kell hogy legyen. a transformerekről lehet tudni például hogy miért keverednek a földre, és azt is hogy miért vesznek fel álcákat - mindez a történet és a látvány szempontjából fontos, mélyebb értelme nincs.

a D9 nem egy kifejezett hollywoodi történet-alapú slágerfilm, hanem egy tudományos-fantasztikus (kívánt rész aláhúzandó) köntösbe bújtatott groteszk tükör saját magunkkal szemben. nem kell ettől se nagy mélységeket várni, nem fogja bemutatni a prawnokat olyan alaposan hogy a társadalomrajz sokkal hitelesebb legyen. ezek idegenek, nem tudnak róluk semmit. 28 év alatt nagyjából a kommunikációjukat tudták megérteni és a sajátjukat megértetni (nyelvészek ismeretlen archaikus törzsek nyelveit néhány év alatt fejtik meg, nem ördöngősség az ilyen), de nem tudtak tőlük semmi információt megszerezni, nyilván a fogalmaik sem azonosak az emberiekkel sok tekintetben. nincs magánterület, pl. tudunk arról hogy van-e hierarchia? hogy van-e valamiféle szándékosság abban hogy a föld fölé érkeztek? nem lehet tudni mi motiválja azokat akiket lemenekítettek. nem lehet tudni mi történt velük hogy ilyen tompák. nem lehet tudni melyikük ostoba és melyikük az aki ért a technológiájukhoz. az emberek csak annyit tudnak hogy odarepült egy hajó, hónapokig nem adott életjelt, a felnyitása után borzalmas állapotokban találtak ott 1.5-1-8 millió prawn-t, akiket letettek egy ideiglenes helyre, amiből pillanatok alatt nyomornegyed lett.
a néző is annyit tud amennyit az emberek a filmben, semmivel sem tudhat többet, ennyi. ez nem plothole, ez szándékos dramaturgiai fogás. nem tudjuk hogy mit csinál az a lötyi, azt sem hogy a lötyi fröccsent-e ki vagy egy védelmi mechanizmus indult be. nem tudhatjuk miből kellett kigyűjteni, és mire volt képes. annyit lehet tudni hogy miután a tartály a helyére kerül, sikerül aktiválni a rendszereket.

kicsit elkalandozok, hogy reagáljak a rambóságra: Wikus az elején egy izgága aktakukac, aki még kábé életében nem volt terepen, ez tény. aztán elkezd masszívan rosszul lenni (abból ítélve, ahogy festett, szerintem képzeljetek el egy masszív gyomorfekélyt a köbön), később konkrét sokk éri hogy mi nőtt a keze helyén, aztán éri még pár amikor a laborban elkezdenek vele kísérletezni. próbáljuk magunkat ebbe a helyzetbe képzelni - elénk raknak egy élő embert hogy kísérletképpen szétlőjük. az ott egy kulcsjelenet, lehet látni mennyire meghasonlik. innen meg már pszichológia az egész - a katonák is az első "gyilkosságuk" után cserződnek ki és lesznek képesek bármit elvégezni.

fegyverek, robot... passz, talán a tudósok kezdték leszállítani a kutatásokhoz, de az eszközök elkezdtek kiszivárogni a laborokból. talán lepotyogott csomó minden a hajó valagából, nincs erre utaló felvétel. lehet találgatni, ez is egy rakás potenciális b pont a-ból c-be.

de alapvetően nem erről szól a film, nincs jelentősége hogy hogyan kerültek le a fegyverek meg az eszközök, mert nem azok vannak a középpontban. egy laza dramaturgiai fogással az összes akciójelenetet meg lehetett volna csinálni földi fegyverekkel is és jónapot. a film lényege az a társadalomrajz, amit magunkról kapunk. gátlástalanság, kapzsiság, szűklátókörűség (mennyire kell ahhoz korlátoltnak lennie Koobusnak, hogy lelövesse az egyetlen idegen gépet, ami 28 év után röpképes, mikor egész Johannesburg azért imádkozik, hogy menjenek már a prawnok a picsába?), arrogancia, idegengyűlölet, stb... ez az az úgynevezett "mély" értelem, amiért az egész készült, nem a narratív klisékért, amik csak kicsit látványosabbá teszik a filmet meg kisegítik a dramaturgiát.

végül egy zárszó, ezen érdemes elgondolkodni. amint egy befogadó a kezébe vesz egy művet (értsd: elolvas, megnéz, meghallgat, megtapogat, megnyalogat valamit, amit kulturális terméknek hívunk), szerződést köt az alkotóval, amiben elfogad bizonyos szabályokat. például elfogadja hogy az alkotó is értelmes ember, a saját motivációi és szándékai mentén, a saját értelmével alkotta meg amit alkotott. nem azért lesz szar a millói vénusz, mert mi jobbat csinálnánk, és mert elüt a normálistól. hanem azért lesz jó mert egy adott alkotó világlátását képezi le. azt hiszem ehhez többet nem lehet hozzáfűzni

Herr von Kartz 2009.09.28. 16:51:52

és még egy adalék azoknak, akik kritizálják a film nyíltan társadalomkritikus vonalát

miért distrcit 9?
en.wikipedia.org/wiki/District_Six,_Cape_Town

Herr von Kartz 2009.09.28. 17:00:25

egyébként azt hiszem hogy a D9-cel a legerősebben párhuzamba állítható film nem is jutott eszébe senkinek.

na kíváncsi vagyok, nagyokosok, hogy Trkovszkij Sztalkerében hány plothole-t találnátok. ha egyszer ott is ugyanaz az alapvetés, mint itt: FOGALMUNK SINCS HOGY MIVEL VAN DOLGUNK

2009.09.28. 17:43:46

És azt tudtátok-e, hogy az Alive...-hoz hasonlóan, az utcán megkérdezett emberek valódi helyiek, és a valódi bevándorlókról kérdezik őket, és valódi válaszokat adnak? Na itt kéne keresgélni, nem a plazma-hajtóműnél.

hyydra 2009.09.28. 17:44:11

@Herr von Kartz: na ha valaki bármilyen párhuzamot mer vonni a Stalkerrel... :D Alien Nationt vágjátok? Oszt ennyi is.

Herr von Kartz 2009.09.28. 17:52:00

@shitgun: nekem is volt egy ilyen gyanúm, hogy Blomkapmp turkált a dokuanyagok közt, és valós felvételeket illesztett be a megfelelő helyekre.

@hyydra: nekem a trailernél azonnal a Zóna jutott eszembe amikor a csávó matatni kezdett a hengeren "hú, nem tudom mi ez valami idegen mi lesz velem ha megfogom" jelleggel

Herr von Kartz 2009.09.28. 18:08:46

jellemző, mire megérkezek és úgy döntök hogy kommentelek, addigra lekerül a bejegyzés az index címlapról, és már nem nézi meg a kutya se

Thresher 2009.09.28. 18:11:28

@Herr von Kartz:
"..amint egy befogadó a kezébe vesz egy művet (értsd: elolvas, megnéz, meghallgat, megtapogat, megnyalogat valamit, amit kulturális terméknek hívunk), szerződést köt az alkotóval, amiben elfogad bizonyos szabályokat. például elfogadja hogy az alkotó is értelmes ember, a saját motivációi és szándékai mentén, a saját értelmével alkotta meg amit alkotott.2

Magam se mondhattam szebben.

vargatom 2009.09.28. 18:11:56

Azért biztos akad, aki megnézi és értékeli, még ha kicsit eső után köpönyeg jellegű is ;)

fátum 2009.09.28. 18:45:31

Valahol biztos beszélnek róla.

fátum 2009.09.28. 18:57:58

No, ebben az előzetesben van 1:00-tól az a kihallgatás, amit a filmben nem emlékszem, hogy láttam volna. www.youtube.com/watch?v=lhBMjyJ4gOQ

aachi2 2009.09.28. 20:05:29

@Herr von Kartz:

szerintem vaknak kell lenni ahhoz hogy az ember ne lássa, hogy akkora plothole van, hogy a sztori kiesik rajta. nem tudok élvezni egy filmet amikor látom hogy az egész sztori csak azért van kitalálva hogy most négerek helyett prawnokat mutogatnak (hű micsoda filmes mélységek.. ez lószar, a mélység nem itt kezdődik)

nincs értelmes magyarázat egy csomó mindenre ahogy te is beismered, én ilyenkor egyszerűen kiesek a filmből mert a film a saját maga által teremtett unvirzumának a logikáját nem követi.

egy akció sci-fi blockbuster mozit meg hülyeség mélyértelmű társadalomkritikának beállítani, ez egy lehelletvékony átlátszó réteg ebbe van becsomagolva az olcsó cukorka ami maga a film.

"szerződést köt az alkotóval, amiben elfogad bizonyos szabályokat. például elfogadja hogy az alkotó is értelmes ember, a saját motivációi és szándékai mentén, a saját értelmével alkotta meg amit alkotott. nem azért lesz szar a millói vénusz, mert mi jobbat csinálnánk, és mert elüt a normálistól. hanem azért lesz jó mert egy adott alkotó világlátását képezi le"

majd te mondod meg hogy milyen szabályokat fogadok el amikor nézek egy filmet nem? szerződést CSAK a mozival kötök ami abból áll hogy X összegért megnézhetem a filmet. egyébként meg ha görbe a fal azt is látom nem kell hozzá kőművesnek lenni.

és ha egy szabály van, akkor az az, hogy a film a saját maga által felállított szabályokat ne vegye semmibe, a D9 plotholejai pedig pont ezt csinálják.

"fegyverek, robot... passz, talán a tudósok kezdték leszállítani a kutatásokhoz, ...

de alapvetően nem erről szól a film"

pedig erről szól. hol boncolgattak benne bármiféle mélyértelmű akármit? a dokus részben bemutatták a díszleteket: prawnoknak álcázott négerek, a második részben pedig van egy tucatakciófilm. mélységek társadalomkritika nincs benne, legfeljebb tükör.

aachi2 2009.09.28. 20:13:14

@Herr von Kartz:

"na kíváncsi vagyok, nagyokosok, hogy Trkovszkij Sztalkerében hány plothole-t találnátok. ha egyszer ott is ugyanaz az alapvetés, mint itt: FOGALMUNK SINCS HOGY MIVEL VAN DOLGUNK"

...ez is tetszik, 28 évig itt élnek köztünk, de fogalmunk sincs róluk... a való világban túdósók hadai foglalkoznának a témával... azért ha egy film áldokuval adja el magát akkor már elvárható hogy próbáljon meg hihető lenni, nem ?

a lötyit minek vezeti be a film, amit 28 évig gyűjtögetnek aztán mégse kell? aztán lelövik az űrhajót de mégis fel tud szállni.. mégpedig úgy hogy nem kell felszállniuk a nagy űrhajóba hogy irányítsák a feltraktorbeamezéshez, pedig azért akartak felszállni eredetileg stb. münchausen effektus. az ember tépi a haját és sikítozik :)

.

Viktus 2009.09.28. 20:46:30

@aachi2:

Így van, de mindegy a fanatikusoknak hiába magyarázod.

Herr von Kartz 2009.09.28. 21:09:16

@aachi2: @Viktus:

nem lehet veletek vitatkozni

állandó érv: a lötyit minek vezeti be a film, amit 28 évig gyűjtögetnek aztán mégse kell?

hol olvastad hogy nem kell? beteszik szépen a helyére és aktiválja a rendszereket. és ez az a "lószart se tudunk róluk" mégis honnan lehetne tudni hogy melyik technikai összetevő mire képes, ha a technológia dns-alapú és a 90%a még csak nem is működik?

nyilván volt rajtuk egy hadseregnyi tudós, ennyit sikerült kideríteniük 28 év alatt, Blomkamp nem akarta erre vesztegetni az időt.

még két megjegyzés, az első a szerződés. ne vadkapitalista módon képzeljük el, ez egy metaforikus szerződés, kvázi megegyezés a szerző és közted hogy amikor olvasol (nézel, hallgatsz), akkor elfogadod azt a világot amit a szerző alkot. a gyűrűk urán nem kérjük számon hogy mágia márpedig nincs, ez is a szerződés része. Blomkampon nem kérjük számon hogy nem tudunk a prawnokról szinte semmit, alá van támasztva két modnattal, többel nincs mert nem érezte szükségét, ez is a szerződés része.

a másik: ez nem hollywoodi blockbuster. ez egy alacsony költségvetésű dél-afrikai "sci-fi". kezeljük a helyén

fátum 2009.09.28. 21:19:12

@aachi2: Látom az nem zavar, hogy adtam magyarázatot jópár dologra. Csak fújod tovább a magad nótáját.

fátum 2009.09.28. 21:20:57

@Viktus: Inkább nekem olyan érzésem, mintha a falnak beszélnék.

aachi2 2009.09.28. 21:28:44

@Herr von Kartz:

"állandó érv: a lötyit minek vezeti be a film, amit 28 évig gyűjtögetnek aztán mégse kell?

hol olvastad hogy nem kell? beteszik szépen a helyére és aktiválja a rendszereket."

a fele kiömlött!!!! ha csak a fele is elég akkor miért 28 évig gyűjtögették miért nem csak 14 évig ? egyáltalán honnan szedték?

"nyilván volt rajtuk egy hadseregnyi tudós, ennyit sikerült kideríteniük 28 év alatt,"

még arra se jöttek rá hogy a fegyverek csak alien érintésre működnek ? 28 év alatt? egy rakat tudós? akik a fegyverek működésének a titkát kutatják???

és ha ennyire izgatták őket (hogy embert is öltek volna érte!! wikus!!) a fegyverek akkor amikor lehozták a prawnokat, miért nem vették el tőlük? ehelyett három tonna kézifegyver meg 8 harcirobot ott figyel a táborban???:D

"kvázi megegyezés a szerző és közted hogy amikor olvasol (nézel, hallgatsz), akkor elfogadod azt a világot amit a szerző alkot. a gyűrűk urán nem kérjük számon hogy mágia márpedig nincs"

hát ez az, akkor egyetértünk. épphogy a D9 rúgja fel a szerződést azzal hogy felvázol egy világat aztán folyamatosan felrúgja a szabályokat amelyeket ő állított magának.

a világot napjaink világának mutatja be dokumentarista stílusban hogy minnél hihetőbb legyen hogy napjainkban játszodik.

ebben a világban amely végülis ugyanaz mint amiben élünk, hogy a francba kézpelhető el hogy 28 évig itt vannak a prawnok és nem tudunk róluk semmit?

vagy hogy 28 évig gyűjtik de csak a fele is elég???

vagy hogy a főürhajóhoz kell a kommand modul, de végül mégse kell mert fel se kell szállni úgy odébb reptetik az egészet hogy a tractor beammel felszedjék a kommand modult !!!!!

tehát NEM kell a lötyi!! és cristopher nyilván ott volt az űrhajón amikor idejöttek, ha nem kell a lötyi akkor miért nem mentek haza inkább?? ahelyett hogy leesik a kommand modul és 20 évig lötyiznek hogy visszamenjenek???

áááááááááááááááá :D

aachi2 2009.09.28. 21:29:29

@fátum:

amit a film nem magyaráz meg azt te hiába magyarázod filmben nem szereplő dolgokkal. épp az a plothole amit így kell magyarázni.

fátum 2009.09.28. 21:47:40

@aachi2: És ha "plothole", akkor mi van? Ha téged ennyire zavar, ne nézd! De mi közöd hozzá, ha másokat nem zavar, és kitöltik a réseket a saját fantáziájukkal? Szerinted tényleg "feladata" egy filmnek, hogy minden apró részletet szájbarágva elmagyarázzon? Ne legyél már ilyen korlátolt!

Herr von Kartz 2009.09.28. 21:47:42

@aachi2:

balfasz

a fele kiömlött!!!! ha csak a fele is elég akkor miért 28 évig gyűjtögették miért nem csak 14 évig ? egyáltalán honnan szedték?

honnan tudod hogy az ömlött ki, és nem valami külső védőrekeszben volt valami egészen más funkciójú cucc? és ha igen, akkor hogyhogy PONT a fele ömlött ki? és miből gondolod hogy PONT 28 évig gyűjtögettek és akkor PONT 14 kell? vonatkoztass el a matekfüzettől, ez továbbra is egy tudományos-fantasztikus FIKCIÓ!!

még arra se jöttek rá hogy a fegyverek csak alien érintésre működnek ? 28 év alatt? egy rakat tudós? akik a fegyverek működésének a titkát kutatják???

rájöttek, említésre kerül a filmben, ezen nincs mit vitázni, nézd meg újra. 18:00-nál kezdenek róla beszélni. amúgy több kulcsjelenet és dramaturgiai fogás is erre épül, kiskezicsókolom.

ha ennyire izgatták őket (hogy embert is öltek volna érte!! wikus!!) a fegyverek akkor amikor lehozták a prawnokat, miért nem vették el tőlük? ehelyett három tonna kézifegyver meg 8 harcirobot ott figyel a táborban???:D

a nigériai blokkban nagyrészt. meg a szemétben. meg néhány prawnnál aki előásta vagy üzembe tudta helyezni. vagy aki még elrejtette a kezdeti időszakban. amúgy tényleg, légyszi legyél állam bácsi és próbálj behatolni tálib területre kihozni a fegyvereket. nem menne, mi? na ezért nem megy be az MNU a nigériai blokkba, kiskezicsókolom

és következetesen kitartasz a fals paradigmád mellett, mert szerinted a rendező egy ostoba barom aki elcseszte az elbeszélést mert nem is kell a lötyi. te ezt honnan veszed? onnan hogy amikor bekerül a helyére, aktiválódik a hajó? honnan tudod hogy a hajó milyen elven működik? ezek azok a dolgok amiket elfogadsz vagy elutasítasz, ha elutasítod akkor nem ez a te filmed, nem is akarod elfogadni. ha elfogadod akkor megtalálod az áthidaló magyarázatokat.
én speciel azt mondom hogy nem a folyadék spriccelt Wikusra, amikor pedig a helyére került akkor az a technológia, ami egyáltalán lehetővé tette hogy ilyen hajót építsenek, valami általunk nem ismert módon aktiválta a hajót és mozgásba lendült egy protokoll.

de azt hiszem több ellenérvre nem leszek hajlandó reagálni, ennél drágább az időm, hoyg don kihótét játsszak a kedvedért

fátum 2009.09.28. 21:57:30

@aachi2: Az IMDB-n jelenleg több, mint 70,000 szavazat alapján 8.5, vagyis azért többeknek bejön. A Starship Troopers is jól áll 7,1-el, ha ez vigasztal. :-)

fátum 2009.09.28. 22:01:38

És itt azok is szavazhatnak, akiknek nem tetszik, úgyhogy hajrá!

fátum 2009.09.28. 22:04:18

Ezt csak tájékoztatásként közöltem, nem érvnek szántam.

aachi2 2009.09.28. 22:23:01

@Herr von Kartz:

pöcsfej

"honnan tudod hogy az ömlött ki, és nem valami külső védőrekeszben volt valami egészen más funkciójú cucc?"

ha így lett volna a film elmagyarázhatta volna ezt nem? a film nem magyarázza el csak te. ezért továbbra is PLOTHOLE. vagy te mindenki mellett ott ülsz aki megnézi a filmet hogy ezeket elmagyarázd neki?? ráadásul lehet a rendező/iró szerint nem is ez a megolás? amire a filmben nincs magyarázat az plothole akármit találsz ki.

"és ha igen, akkor hogyhogy PONT a fele ömlött ki? és miből gondolod hogy PONT 28 évig gyűjtögettek és akkor PONT 14 kell?"

csak a hasamra ütöttem. valamennyi kiömlött nyilvánvalóan. és az is nyilvánvaló hogy ha ilyen kurva lassan lehet csak összegyűjteni akkor nem fog X évig még gyűjtögetni amikor már összejött a szükséges mennyiség, azért hogy wikus magára önthesse! :D

"rájöttek, említésre kerül a filmben, ezen nincs mit vitázni,"

oh akkor itt tévedtem. nem baj vannak ennél sokkal borzasztóbb lukak a sztoriban :)

"a nigériai blokkban nagyrészt. meg a szemétben. meg néhány prawnnál aki előásta vagy üzembe tudta helyezni. vagy aki még elrejtette a kezdeti időszakban. amúgy tényleg, légyszi legyél állam bácsi és próbálj behatolni tálib területre kihozni a fegyvereket. nem menne, mi? na ezért nem megy be az MNU a nigériai blokkba, kiskezicsókolom"

ez kurvára nem magyarázza meg hogy amikor lehozták őket helikopterekben akkor miért nem vették el a fegyvereiket meg a harci robotokat. ugye ott volt a zűrhajón egy csomó éhes beteg élien, erre az emberek helikopterekkel lehozzák őket, és odateszik melléjük a fegyvereket meg 25 harci robotot (most háborodj fel hogy miért pont 25-öt mondtam:). ezen csak vinnyogva röhögni lehet.

"mert nem is kell a lötyi. te ezt honnan veszed? "

onnan hogy a fele kiömlött mégis elég volt ? :D

"én speciel azt mondom hogy nem a folyadék spriccelt Wikusra,"

akkor mi? jesszus :D

"amikor pedig a helyére került akkor az a technológia, ami egyáltalán lehetővé tette hogy ilyen hajót építsenek, valami általunk nem ismert módon aktiválta a hajót és mozgásba lendült egy protokoll."

bezzeg arra nem volt mechanizmus hogy ha betegek akkor magától hazarepüljön :D meg ugye galaxisokat átutaznak olyan a technológiájuk de a parancsnoki modul meg csak úgy leesek :D

és következetesen kitartasz a fals paradigmád mellett,de azt hiszem több ellenérvre nem leszek hajlandó reagálni, ennél drágább az időm, hoyg don kihótét játsszak a kedvedért :))

vargatom 2009.09.29. 04:36:21

aachi, essél már keresztül valamelyik plothole-odon és fejezd abba a kötekedést lécci...

fátum 2009.09.29. 05:57:24

Van egy olcsó szóviccem erre a plothole-ra, de inkább nem mondom... :-)

fátum 2009.09.29. 05:58:28

Na, ez is egy plothole volt. :-)

Herr von Kartz 2009.09.29. 10:00:26

@fátum: van akinek hiába magyarázol bármit
ha a kezéeb rakod a Neurománcot akkor elkezd vele kötekedni mert mekkora plothole tátong benne végig mivel ROM-kártyára nem lehet egy hacker lelkét eltárolni, mert az lehetetetlen, innentől kezdve nem is lehetett segítségül hívni Dixie Flatline-t úgyhogy az összes feladatot képtelenek voltak elvégezni a főhősök.
kábé ugyanolyan magyarázat mint ez a lötyis faszság amit nem hajlandó feldolgozni

Gabdibá 2009.09.29. 10:26:08

AAchi te egy komplexusokkal küzdő beteg balfasz lehetsz, aki film szakértőnek képzeli magát,így akarván fölébe keveredni az embereknek itt.Na de hát ez az internet,itt mindenki májernek gondolhatja magát.:D De csak saját magát :DDDD

Thresher 2009.09.29. 10:37:49

@Herr von Kartz:
Nem értem mit akartál mondani azzel, mert tele van a kommented plothole-lal...

Herr von Kartz 2009.09.29. 11:14:43

@Thresher: igazad van, azonnal elásom magam, nem magyaráztam meg mindent a születésemtől kezdve és nem adtam értelmet írásban itt a létezésemnek, tehát nincs is értelmem, és valójában nem is létezem.

aachi2 2009.09.29. 12:05:29

@Gabdibá:

te meg egy nyomoronc kis pondró vagy, aki két nyugtatózás közben rászabadult a netre.

@Herr von Kartz:

én hiába magyarázok neked mégse érted amit mondok. hát hülye vagy fiam?

a lötyisbe magyarázd már el hogy ha kiloccsan a nagy része akkor miért gyűjtöttek többet mint kell? csak azért hogy ha wikus magára borítja akkor maradjon még ? miért nem létek akcióba amikor már volt annyi amennyi elég volt? mer a forgatókönybe az volt hogy wikusnak majd magára kell öntenie, és ezért még 10 évig gyűjtögettek ? :DDD

a neuromanceres problémád megint csak nem plothole, felfoghatnád végre. nem hülyeségeket kérdezek hogy hogyan lebegett a baszomnagy űrhajó, csak a sztori üvöltő logikátlanságairól beszélek.

pl hogyhogy nem vették el tőlük a fegyvereket amikor lehozták őket?

erre sem tudtatok semmit mondani.

vargatom 2009.09.29. 12:08:44

Még a plothole-pothole szóviccekben látok egy kis lehetőséget, de egyébként asszem lassan tovább kéne lépni ;)

Herr von Kartz 2009.09.29. 12:33:43

@aachi2:

egyszerű
ha akarod akkor megmagyarázod magadnak, találsz indokot, érthetővé teszed. ha nem akarod akkor nem. ezért fölösleges veled vitatkozni. mindenben van szövésluk ha nagyon keresni akarod. én ezt a filmet élvezni akartam, nem szétcincálni

Herr von Kartz 2009.09.29. 12:39:25

@aachi2: most tényleg vegyek elő neked a könyvespolcról egy kurva drámaelmélet könyvet?

egy műben csak indokolt elemek szerepelnek, minden egyes mozzanatnak oka van és célja, a végkifejlet szempontjából funkcióval rendelkezik. oka van annak hogy a rendező nem foglalkozott azzal hogy hogy kerültek a fegyverek le a hajóról. ezeregy verzió lehet, nincs dramaturgiai szempontból jelentősége, nem foglalkozott vele.

oka van annak hogy a henger úgy viselkedett ahogy, és az történt vele ami, nem pedig valami más. ha te nem akarod ezt elfogadni akkor felejtsd el a filmet. vagy rendezz jobbat. én hajlamos vagyok azt gondolni, hogy a rendező nem hülye. de ha tovább akadékoskodsz esküszöm előbányászom a Blomkapmp hivatalos mélcímét, küldök neki pár kérdést, és idemásolom a válaszait. ha tőle tudod meg a magyarázatokat akkor nyugodtabban fogsz aludni?

aachi2 2009.09.29. 12:50:19

@Herr von Kartz:

"ha akarod akkor megmagyarázod magadnak, találsz indokot, érthetővé teszed. ha nem akarod akkor nem."

amit a film nem magyaráz meg és emiatt logikátlan a sztori az a plothole.

akkor megegyezhetünk végre hogy amiket felhozok azok bizony azok?

"egy műben csak indokolt elemek szerepelnek, minden egyes mozzanatnak oka van és célja, a végkifejlet szempontjából funkcióval rendelkezik. oka van annak hogy a rendező nem foglalkozott azzal hogy hogy kerültek a fegyverek le a hajóról. ezeregy verzió lehet, nincs dramaturgiai szempontból jelentősége, nem foglalkozott vele."

NINCS? a fenét nincs. a filmben olyan dolgok történnek amelyek józan ésszel a film univerzumában és ennek az univerzumnak a szabályaival nem magyarázhatóak meg. ennek az oka meg egyszerűen az, hogy SZAR a forgatókönyv. és EZÉRT (részben) szar szerintem a film is.

egy normális filmnél nincsenek ekkora marhaságok, még egy tucat b movie akcióban sem.

itt annyi látszik hogy kellettek a sztorihoz az alien fegyverek, meg kellett egy harci robot a látványos gagyi csihi puhihoz, de arra már nem volt eszük hogy kifundáljanak valamit a sztorihoz hogyan is kerültek oda. ott voltak és kész mert kellettek a lődöséshez no!

Herr von Kartz 2009.09.29. 13:05:43

@aachi2: ha azt mondom, hogy nincs rá magyarázat, és veled ellentétben én nem akarom magyarázni, de elfogadom hogy logikus az érvelésed, akkor mi van?
pezsgőt bontasz és világgá kürtölöd a diadalodat?

ghavin 2009.09.29. 13:24:06

@Herr von Kartz: Jobb ha feladod, átmosták az agyát, aachi az a típus, aki képtelen anélkül bepuszilni egy mekis burgert, hogy tudná mit tömtek a zsömlébe. Fantáziatlan, korlátolt, képtelen az elvont gondolkodásra és éppen emiatt elégedetlen, ha nem kap kész válaszokat egy filmtől. Tökéletes fogyasztó, ráadásul még kitartó is (vasárnap óta próbál bizonyítani valamit és láthatóan addig nem áll le, amíg mindenki más ráun erre a tökéletesen értelmetlen vitára).

aachi2, vedd úgy, hogy nyertél, hogy mit azt te érzed. Legalább volt valami biztos pont három napig az életedben, ugye? :)

aachi2 2009.09.29. 20:32:15

@Ghavin: jól elszórakoztam rajtatok annyi szent :)

Drakeamarth 2009.09.29. 21:18:09

Én meg tudnék nevezni élvezetesebb szórakozást is :)

aachi2 2009.09.30. 06:23:06

@Drakeamarth: ha ilyen ügyes kisfiú vagy akkor majd kapsz ajándékba valami meglepetést, az óvónénitől :)

Gabdibá 2009.09.30. 06:23:37

@aachi2: Tényleg?Te meg egy szánalmas kockafej:D Írhatsz akármit,itt szinte mindenki levágja,hogy nyomorult vagy:D Gondolom még a WOW-ot is ezerrel nyomod,mert úgy látom nincs életed :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
süti beállítások módosítása