Tegnap nyílt meg az évenkénti E3 konferencia, ahol a szoftverfejlesztők hagyományosan bemutatják év végi játékkinálatukat. Az Ubisoft is jelen volt az eseményen és maga James Cameron beszélt az Avatarról és a hozzá kapcsolódó játékról, valamint az Ubisofttal folytatott egyedülálló együttműködéséről.
A műsorban bemutattak egy logót, ami feltehetően hivatalos és végleges is. Cameron először a filmről beszélt, összefoglalva a történet alapjait. Az Avatar a 22. században játszódik és a rendező ennek megfelelően különleges látványvilágot ígér, az emberi faj részéről is. Kiderült, hogy az Ubisoft is több, mint két éve dolgozik a játékon, valamint meglepő módon száz vizuális effektus snittet is szállítanak a filmhez. Cameronnak annyira tetszett néhány Ubisoft által kreált lény, hogy a filmben is elhelyezte őket.
A rendező elmondta, hogy nem akarta, hogy a játék közvetlenül a film történetét kövesse, ezért a játékos egy különálló cselekményszálat vihet végig, ami párhuzamos a film történéseivel. Ennek megfelelően a játékban a filmben nem látott karakterek is szerepelnek, de még különböző új lények is feltűnnek. A játék különlegessége, hogy mindkét faj szemszögéből végigjátszható, a na'vikéból és az emberekéből is, sőt akár a játékos akár történet fejezetei között válthat a két faj között, Cameron szerint ez egyféle morális választási lehetőséget ad. Az egyértelmű, hogy ebben a filmben és a játékban is, az emberek lesznek a "rosszfiúk", legalábbis azok, akik nem szegülnek ellen a kizsákmányoló militarista óriáscégeknek. Az Avatar az első olyan jelentősebb játék, ami megfelelő hardver felszereltséggel háromdimenziós megjelenítéssel is végigvihető.
Az Avatar játék december elején érkezik meg a boltokba, valamivel a film bemutatója előtt, és lényegében minden játékplatformra megjelenik, beleértve a PC-t, Xbox-ot, Playstation 3-at, Wii-t, valamint a marokkonzol PSP-t és Nintendo DS-t is. Most pedig lássunk néhány (kattintásra) nagyfelbontású képet magából a játékból. Az első valószínűleg egy koncepció kép az éjszakai Pandora látványáról, a másik három képen pedig láthatjuk az emberi felserelések alapját képező "powersuitokat", repülő járműveket és a Pandora kétféle veszélyes lényét, amelyek közül az egyik a repülő terror, a Banshee.
Aki végighallgatná Cameron teljes beszédét, az tekintse meg az esemény alábbi felvételét. Mivel a játékot az E3 idején játszható demóval is bemutatják, ezért valószínű, hogy hamarosan mozgóképen is szemügyre vehetjük.