James Cameron Avatarjának világpremierje mindössze néhány hét múlva esedékes, ennek megfelelően pedig a 20th Century Fox stúdió megkezdte a sci-fi szélesebb körű promótálását, például a filmhez kapcsolódó, nemrég látott Coke Zero reklámmal. A stúdió a fiatalabbakat szólítja meg a Cartoon Networkön futó, új másfél perces összeállítással, amelyben most a kalandra és a Pandora bolygó csodáira helyezik a hangsúlyt. Egyúttal ez az első reklámfilm, ami egyértelműen rávilágít arra, hogy a film három dimenzióban is megtekinthető lesz, illetve ez az alkotás eredeti közege.
Emellett természetesen kezdenek felbukkanni az országos csatornákon futó TV-reklámok is, amik leginkább a látványos akcióra helyezik a hangsúlyt, illetve a rendező személyére hívják fel a figyelmet. Azonban nem csak az Egyesült Államokban, hanem nemzetközileg is megindult a reklámhadjárat, például Japánban, ahol szokás szerint saját előzetest állítottak össze maguknak.