Box Office Hírek Előzetesek Kritikák Filmzene Főoldal

Gyakran bizony be kell lássuk, nem azok a filmek nyerik az elismeréseket, amelyek leginkább megérdemelnék. Elég csak néhány példát felhoznunk, ugyanis az 1995-ös díjátadón a Forrest Gump több díjat zsebelt be, mint a Ponyvaregény, vagy a Remény Rabjai, 1977-ben pedig a Rocky győzedelmeskedett többek közt a Taxisofőr és a Hálózat fölött.

2001-ben Az egy csodálatos elme című filmben nyújtott alakításáért kapott elismerést Jennifer Connelly, emellett pedig díjat söpört be a rendezéséért, és a legjobb film kategóriában is. A főszereplő, Russel Crowe azonban üres kézzel távozott. Ez azonban csak néhány példa a sok közül, ahhoz azonban, hogy minél átfogóbb választ kaphassunk a problémára, mindannyiunknak fel kell tennünk a kérdést. Melyik az a film, amely bár megérdemelte volna, nem kapott díjat és melyik az, mely számos elismerést zsebelt be, ám a nézők az átadás után csak a fejüket csóválták?


Címkék: díjátadó

A bejegyzés trackback címe:

https://alfaomega.blog.hu/api/trackback/id/tr781399856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spamdog · http://www.szorfdeszka.hu 2009.09.22. 18:08:17

Titanic a meg nem érdemelt Oscarok csimborasszója!

kaamir 2009.09.22. 20:14:18

A Szerelmes Shakespeare agyon-díjazását nem értettem soha. Ugyanebben az évben minden idők egyik legjobb filmje, Az őrület határán egy díjat se kapott.

@spamdog: sztem az a Gyűrűk ura

victor vacendak 2009.09.22. 23:14:55

Forrest Gump sokkal jobb film, mint az szar, kultuszkamu Ponyvaregény. Rossz példa volt. Persze ízlésről vitázni...

Otm Shank 2009.09.22. 23:24:38

Szerintem az Angol beteg a legrosszabb, Oscar-díjas film. Alig bírtam végigülni a moziban, szabályosan idegesített. Pedig filmbuzi vagyok.
"Káunt Lazlo Ollmássi" fhöjj

bvb09 2009.09.22. 23:25:33

Mongyuk elég karcsú indexcímlapnak még este 11-kor is, hogy a posztoló nem jut túl a kérdésfeltevésen, csak cuppantaná be az intelligens kommenteket, mintegy tanulásvágyból? Nemtom, nekem is kéne blogolnom?

Sitrep 2009.09.22. 23:43:15

"legszebb kép kategória"? wtf??
netán a legjobb operatőrre tetszett gondolni?

alien78 2009.09.22. 23:48:29

A Volt egyszer egy vadnyugat vagy A jó, a rossz és a csúf még jelölésig sem jutott, de rengeteg más hasonlóan jó film van, ami 1-2 lényegtelen jelölés mellett is klasszikussá vált.

A Titanic díjesője volt a leggázabb, szerencsétlen DiCaprio karrierjére rá is nyomta a bélyegét, már rég Oscart érdemelt volna, de emiatt még jó ideig nem fogja megkapni.

A Farkasokkal táncolóra a 7 Oscar szintén hatalmas túlzás...

Chalabre (törölt) 2009.09.23. 00:19:34

Hát, nem ártott volna az elmúlt 20 év legtöbb Oscart kapott filmjét összegyűjteni...

Wolfram 2009.09.23. 00:30:23

Ja, jó lett volna összegyűjteni, a franc se tudja, minden évben átadnak tizenvalahány oszkárt.

Az tényleg durva, hogy Jennifer Connelly kapott díjat Az egy csodálatos elme című filmben. Ennyi erővel bevezethetnék a legjobb statisztának, büfésnek, stb. járó Oscart, és kisorsolhatnának egyet a nézők közt is.

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2009.09.23. 00:35:02

Ha nem is a legkirívóbb eset, de a Gettómilliomos is túl volt értékelve az Oscarral.

kovacsbalint · http://kovacsbalint.blog.hu/ 2009.09.23. 01:33:07

Minden idők egyik legkevésbé megérdemelt Oscar-díja Penélope Cruzé a borzalmasan közhelyes Vicki Cristina Barcelona borzalmasan közhelyes szerepének borzalmasan közhelyes eljátszásáért.
Hasonlóan indokolatlan Javier Bardem körülrajongása a No Country... ürügyén. Ne kelljen már hasraesni attól, hogy egy képzett színész akár 120 percen keresztül is tud fapofát vágni!

J.W. Booth 2009.09.23. 01:56:58

Morricone nem kapott semmit a filmzenéiért...
Alan Arkin kapott egy mellékszereplőit a Család kicsi kincsében játszott szerepéért...
...és persze Titanic sucks

Jenecsek Miklós 2009.09.23. 02:08:30

Nem lehet, hogy James Cameront kárpótolták a Titanic túldíjazásával, miután a Terminátor első része semmit nem kapott, a 2 pedig csak a technikai díjakat (4) söpörte be?

borovi 2009.09.23. 02:22:22

@victor vacendak: Igen, én sem értem Tarantino agyon zsenizését. Legutóbbi nácis-Brad Pittes filmje például kifejezetten blöffnek tűnik, és nem nagyon tudnék tőle maradandó filmélményt említeni az utóbbi 10-12 évből sem.

GMÁTÉ 2009.09.23. 04:40:10

A Forrest Gump megérdemelten kapott annyi oscart szerintem, az más kérdés, hogy a Shawshank is egy iszonyat jó film. Ponyvaregény meg szerintem egy túlhypeolt valami... Oscart nem ért.

atish · http://www.atish.hu 2009.09.23. 06:19:00

A Passió még a jelölésig sem jutott. ;(

ghalleck 2009.09.23. 06:46:52

1986-os Oscar, a világ legunalmasabb díjazott filmje: "Távol Afrikától". Legalább három kategóriában "rabolt" az arra - szerintem - sokkal érdemesebb "Kis szemtanú"-tól. Sydney Pollack filmje hosszú volt, vontatott, unalmas és veszettül érdektelen - tévén vetítették, ott kezdtem el nézni: vajon, mitől volt ez jobb, mint a többi jelölt... Mire a kérdést újfent megfogalmaztam magamban a film kb. 20 percénél, már durmoltam is...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.09.23. 07:14:08

@atish:

A Passió? Talán ha csinálnak neki külön egy "legtöbb vér percenként" kategóriát. Olyan ritka szar filmet ... ha nincs körülötte az a felhajtás, a kutyát nem érdekli.

egysegelem 2009.09.23. 07:18:03

Jol ertettem hogy a szerzo a Ponyvaregenyt a Forrest Gump ele tette? Akkor neki fel kellene hagyni a temaval szerintem, mert ertelmetlen tovabb olvasni.

egysegelem 2009.09.23. 07:21:07

Aminek nyernie kellett volna de nem nyert: A Clockwork Orange

Ami nyert de minek: Rocky

szkepi 2009.09.23. 07:21:36

ryan közl, szerelmes seggszpir, gettomilliomos, titanik,

egysegelem 2009.09.23. 07:25:26

@szkepi: Ryan kozelegeny nem nyert Oscart (Best Pictures) mert itt nyilvan arrol van szo.

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.23. 07:29:58

Böhöö! Pasióó :))) Lolka és Bolka több elismerést érdemelne, mint az a hatásvadász szahar.

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2009.09.23. 07:37:10

Az Oscart nem nyerik, hanem odaítélik.

A Remény Rabjai rossz évben indult. Valszeg a Forrest készítői zsidóközelibbek voltak -.-.

Meg amúgy ki nem szarja le, hogy milyen díjat kapott a film, ha amúgy tetszik a film.

korlat 2009.09.23. 07:50:20

ki tudja nekem megmondani, hogy a Fegyvernepper miért volt bukás? Valahol olvastam, hogy az volt.
Szerintem piszokjó film, én még szobrocskát is adtam volna ezért-azért...

fraki 2009.09.23. 07:50:32

Az oscart nyerik es odaitelik. Stop.

A passiot etikai okokbol nem neveztek, egyebkent egy remekmu. Stop.

Javier Bardem mellekszereplokent kapta a dijat, abban az evben D. D. Lewis kapta jogosan az oscart.

Forrest Gump, Tarantino, Titanic --> mind erős mémek, nagy alkotasok, es osszehasonlihatatlanok.

Panni CsP · http://csajokespasik.blog.hu 2009.09.23. 07:52:41

@kaamir: igen, egyet értek. Részben innen látszik, hogy biznisz az egész, és úgy le van vajazva, mint a ...nemtudommi

lojzi1 2009.09.23. 08:00:13

Szerintem a Miss Daisy söfőrje. Emlékszik még erre egyáltalán valaki?
Az újabbak közül magasan a Szerelmes Shakespeare, ami kokrétan idegesítő volt, a legújabbak közöl a Gettómilliomos, ami jó, jó, de 1x megnézem, köszönöm.
Javier Bardem kapcsán azt hittem összekevertem valamit és rossz filmet nézek, mert ahhoz a gázpalackos bérgyilkos szerephez még Steven Segal is összehasonlíthatatlanul széles színészi eszköztárral rendelkezik.

kutyacica 2009.09.23. 08:08:08

Minden idok legorbitalisabb Oscar-fosztasat 1942-ben kovettek el, amikor az Aranypolgar helyett a How Green Was My Valley (mi a magyar cim?) nyert. Ez persze csak felig meglepo, a Citizen Kane-nek nyilvan oriasi ellenszele lehetett. De azert az hogy egyetlen szobrot vitt haza, egyszeruen rohej.

Minden idok masodik legnagyobb rablasa, hogy Stanley Kubrick NEM KAPOTT rendezoi szobrot. Sot, legjobb film szobrot vagy legjobb forgatokonyv szobrot sem, az alabbi filmek egyikeert sem: 2001 Urodusszeia, Barry Lyndon, Mechanikus Narancs, Dr. Strangelove, Full Metal Jacket. A Francia Kapcsolat 72-ben a Mechanikus Narancs helyett, ezt abszolut nem ertem hogy kepzeltek. Az Urodusszeia-t NEM IS JELOLTEK az eveben. A tobbi helyett legalabb jo film nyert. (FMJ - Utolso Csaszar, Barry Lyndon - Szall a Kakukk Feszkere, Dr Strangelove - My Fair Lady).

Egyetlen dija van, a 2001-ert Special Effects.

Minden idok legnagyobb tevedesei meg: 77 Rocky a Taxisofor, majd 78 Annie Hall a Csillagok Haboruja helyett (aaaaaaa).

Ralph Fiennes Aamon Goethe-je helyett a Szokevenyert Tommy Lee Jones. Na ezt sosem fogom megerteni szinten.

2003-ban a Chicago barmelyik masik (Gangs of New York, Orak, Zongorista, Ket Torony) helyett.

97 Angol Beteg a Fargo, a Ragyogj! es a Jerry Maguire elott

91-bol a Farkasokkal Tancolo a Goodfellas es a Keresztapa III elott egyszeruen rohejes.

Tavol Afrikatol a Kis Szemtanu helyett, teljesen egyetertek.

81-ben inkabb a Duhongo Bika kellett volna nyerjen mint az Ordinary People (ennek nem is tudom a magyar cimet)

69-ben a 2001 Urodusszeia-t NEM IS JELOLTEK. agyhalal.

52-bem az Egy Amerikai Parizsban nyert a Quo Vadis ES A Vagy Villamosa elott. WTF???

Es egy sor abszolut kultusz film, amikkel szemben szinten nagyon jo film nyert, de mind tobbet er az olyanoknal, mint a Crash, vagy a Titanic:

Apokalipszis Most, Gyilkos Mezok, az elso Indy, E.T., Szoba Kilatassal, Misszio, Fatal Attraction, Langolo Missziszipi, Holt Koltok Tarsasaga, Szuletett Julius 4-en, Ebredesek, Egy Asszony Illata, Siro Jatek, Lesz Ez Meg Igy Se, Szigoruan Bizalmas, Az Elet Szep, Traffic, Dog Day Afternoon, Butch Cassidy es a Sundance kolyok, Hello Dolly!, Bonnie es Clyde, The Graduate (ennek mi a magyar cime? Imadom amugy Dustin Hoffman oriasi volt ebben a filmben), Nem Felunk a Farkastol, Dr. Zhivago, Dr. Strangelove, Ne Bantsatok a Feketerigot, A Leghosszabb Nap, 12 Duhos Ember, A Vad Tanuja, Akiert A Harang Szol, A Diktator, Oz.

Hat ez hosszu lett :) Rovidebben: az Academy Awards egy vicc.

M.Líviusz 2009.09.23. 08:09:44

sztem magasan a gyűrűk ura, emellet ugye titanic, juno (ami a végén nem tudom mennyit nyert de azért jelölték rendesen mindenre pedig azért semmi extra)

kutyacica 2009.09.23. 08:20:39

@kutyacica: kihagytam a Napok Romjait. Egyik kedvenc filmem, nulla Oscart nyert. Nem csoda mondjuk, 94 milyen ev volt mar: Schindler Listaja, Philadelphia, Apam Neveben, Sleepless in Seattle, Zongoralecke, A Szokeveny, Jurassic Park, Karacsonyi Lidercnyomas, Gilbert Grape, A Ceg.. sot olyanok is mint a Cliffhanger meg a Celkeresztben. Itt aztan tenyleg minden genre-re jutott legalabb egy kult film. Manapsag 5 evre (se) jut ennyi.

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.09.23. 08:30:04

Sztem Jim Carrey nagyon megérdemelte volna a Truman Show-ért.

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.09.23. 08:31:28

@kutyacica: Mondjuk az Annie Hall fényévekkel veri a Star Warst. Mint ahogy Woody Allen George Lucast.

bebike 2009.09.23. 08:33:22

The Graduate Dustin Hoffmannak nálunk Diploma elött címen futott.

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.09.23. 08:35:04

@kutyacica:
"69-ben a 2001 Urodusszeia-t NEM IS JELOLTEK. agyhalal." Nyilván. Stanley Kubrickot (a legtöbb nagyszerű brit rendezővel egyetemben) utálták Hollywoodban. Azért erről az is emond valamit, hogy Danny Boyle nem ám a Trainspottingért, vagy a Sekély sírhantért kap Oscart, hanem a Gettómilliomosért. Ennyi.

lojzi1 2009.09.23. 08:39:42

@hasznavehetetlen régensherceg: vagy google és az imdb jó barártja :))

Pecséttörő 2009.09.23. 08:42:55

Csak csatlakoznék az előttem szólokhoz. Az Oscar-díjas filmeket sznobként erős gyanúval fogadom (Szerelmes Shakespeare, Titanic), de éppen a Forrest Gumpot említeni...hát elég dilettantizmus. A Forrest igazi nagy mozi, minden szempontból.

captainpamfil 2009.09.23. 08:45:09

@alien78: DiCaprio valóban rég Oscart érdemelt volna (a rahedli egyéb díjai mellé)
@lojzi1: Driving Miss Daisy :) ja igen szerintem ma már csak a Be Kind Rewind paródiajelenetből közismert
@kutyacica: Az Apocalypse Now 2 Oscar-t is kapott (Best Cinematography, Best Sound) igaz hogy ezek inkább technikai kategóriák

almondvale 2009.09.23. 08:46:44

kutyacica:

Még hogy a Csillagok háborúja az Annie Hall előtt.... lol
Woody zseniálisat alkotott...nem csak 78-ban, de ez már más téma.

biohazard 2009.09.23. 08:51:40

A zongorista, aszem hármat nyert, nullát kellett volna.

subotei 2009.09.23. 09:00:38

A' vót a baj, hogy hót kráténrá vátték. Ozkaar baacsi mág nám gyütt.

bástya · http://magyarcitrom.postr.hu 2009.09.23. 09:06:27

@kutyacica: Graduate - Diploma előtt
Imádom a Csillagok háborúját, de azért nem igazán veri az Annie HAll-t. Jó, az AH-ban nincs űrcsata, viszont azért többet nyújt számomra, mint a SW. Pedig mind a kettőt imádom és ezerszer láttam.

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2009.09.23. 09:07:00

Az Űrodüsszeia az, aminek az első fél órájában egy csapat majom ugrál egy kő körül??

Szerintem maga a film szar volt, de természetesen ez is csak egy magánvélemény, amivel nem kell egyetérteni.

lojzi1 2009.09.23. 09:08:37

@bástya: enm vagyok egy Woody rajongó, de az Annie Hall-t még én is nagyon szeretem :))

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2009.09.23. 09:09:34

@fesztiválozó: az nem kő volt hanem monolit! :p

A titanicban meg 6000 majom veszik a vízbe egy süllyedő teknőből.

dr. Wilbur Swain 2009.09.23. 09:10:44

legyen már egy olyan kérdés is, hogy melyik szín szép, és melyik nem :|
ezt a fasságot...

bástya · http://magyarcitrom.postr.hu 2009.09.23. 09:10:56

Egyébként meg úgy látom, hogy hál istennek az oscar túl sokat nem jelent az idővel szemben. Ami jó, az fennmarad, ami szar, az meg kihullik, akármilyen díjeső is volt. Lásd 50-es évek Kossuth-díjai. Hmmm.
Végül egy kis beszélgetés a Trainspottingból.

SICK BOY: All I'm trying to do is help you understand that The Name of the Rose is merely a blip on an otherwise uninterrupted downward trajectory.

RENTON: What about The Untouchables?

SICK BOY: I don't rate that at all.

RENTON: Despite the Academy award?

SICK BOY: That means fuck all. The sympathy vote.

flort 2009.09.23. 09:14:41

@lojzi1:
"Szerintem a Miss Daisy söfőrje. Emlékszik még erre egyáltalán valaki?"

Igen. Szerintem igazi szép film volt.

Amit én egyáltalán nem értettem, az a Híd a Kwai folyón c. opus - hogy lehetett egy jó könyvet ilyen sz@rul megfilmesíteni?

Ami nem kapott(?), pedig szerintem megérdemelte volna az a tizenkét majom c. rémlátomás.

kutyacica 2009.09.23. 09:17:02

@bástya: fu, mennyien beirtatok ide hogy az Annie Hall jobb film mint a Csillagok Haboruja. Nem mondom, az Annie Hall egy nagyon remek film. A SW viszont egy semmi mashoz nem merheto meretu kulturjelenseg, korszakalkoto, kiemelkedo, stb stb stb. Na de hagyjuk is, keves olyan ertelmetlen dolog van, mint vitatkozni azon hogy a Csillagok Haboruja mennyire jo film vajon, ugyhogy en nem is fogok.

Ez meg milyen beszolas mar h google/imdb? Hat meg szep hogy eloveszem az imdb-t, nem majd fejbol emlekszem az evekre mindegyikhez. Attol fuggetlenul lattam a filmeket. Na megyek aludni :)

kutyacica 2009.09.23. 09:24:43

@bástya: Diploma elott? Ez komoly? Hat ott kezdodik hogy befejezte az undergrad schoolt.. ezt nem is ertem. A magyar forgalmazo ugy gondolta kene bele egy utalas arra h a suli be is fejezte, de az "eletbol meg nem diplomazott le?" vagy mi a fene? Ezt valaki elmagyarazhatna.

12 Majom tenyleg josag volt. Ha meg mar Terry Gilliam, akkor Brazil.

Az hogy Danny Boyle pont a Slumdogert kapta meg, nagyjabol arra hasonlit, hogy Scorsese a rendezoit a Departedert vitte el.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2009.09.23. 09:25:38

Az Oscar politika, semmi köze a filmekhez, vagy a filmek értékeihez. Szerintem.

bástya · http://magyarcitrom.postr.hu 2009.09.23. 09:27:01

@kutyacica: Igen, komolyan, az a címe. Mrs. Robinson, ugye?

kutyacica 2009.09.23. 09:28:01

@Mr. Pither: ez viszont erdekes, nem hallottam korabban ezt hogy Kubrickot utaltak Hollywoodban.

Eldarion84 2009.09.23. 09:31:03

A tavalyi évben mindenképp a Gettó milliomos volt túlsztárolva, olyan filmekkel szemben mint az Erőszakik, Rachel getting married, Kétely vagy a Szabadság útjai.
A BB-t direkt nem írtam, bár nagyon tetszett, de látszott hogy a szoborra gyúrt.
Hollywood-i Oscar recept: romantika minden mennyiségben, drámázás, zokogtató képsorok, fennkölt, filozofikus dialógusok-mondatok, némi látvány, hatásos zene. Oszt kész is a Titanic, Angol beteg, Gettó milliomos, Benjamin Button stb.

Tarantinon nem bántani, a Ponyvaregény az egyik kedvenc filmem :)

tompus 2009.09.23. 09:31:14

A Forrest Gump tényleg szar.

kutyacica 2009.09.23. 09:31:23

@bástya: de hogy lett ez a cime? na jo, ezt mar nem tudom meg, bedobom a szunyat

Eldarion84 2009.09.23. 09:37:21

@kovacsbalint: Abban a filmben Penelope volt a legerősebb, kijárt már neki az Oscar, az már más kérdés hogy a Volverért kellett volna megkapnia. Gondolom ez amolyan kárpótlási díj féle volt.

Tightend 2009.09.23. 09:37:49

A Forest Gump minden idők legjobb filmje. Mondjuk az is igaz, hogy a másik kettővel ellentétben ebben nem dugnak seggbe senkit, talán ez hiányzik egyeseknek belőle.

VilosCohaagen · http://geekz.blog.hu 2009.09.23. 09:42:42

@kutyacica:
How Green Was My Valley - Hová lettél, drága völgyünk?
A "Diploma előtt"-öt a MOKÉP forgalmazta abban az időben, amikor az embernek fogalma sem volt az amerikai oktatási rendszerről, sőt örült, hogy amerikai filmet láthatott.

Az Oscart kb. 4000 amerikai család (Akadémia tagjainak általában nincs ideje végignézni az összes filmet)dönti el- az ő értékrendjüknek, neveltetésüknek megfelelően. Néha passzol az európai ízléshez, de általában nem.
Nem kell túlmisztifikálni.

Eldarion84 2009.09.23. 09:43:10

Színészi Oscarok tekintetében ami a legjobban fáj, hogy Anthony Hopkinsnak összesen 1 db díja van, holott egy zseni. A másik, hogy Leonardo Dc még semmit nem kapott, pedig idén simán jelölhették volna a Szabadság útjaiért.

lojzi1 2009.09.23. 09:44:10

@kutyacica: "Ez meg milyen beszolas mar h google/imdb?" biztos elkerülte a figyelmedet a mondat végén lévő :) jel, nem piszkálódás volt

A SW kultúrtörténeti jelentősége vitathatatlan, de a filmtörténetit már vitatnám. A vizuális effektusokat leszámítva mi benne a korszakalkotó? Középkori lovagtörténetekből, Kurosawa filmekből, western történetekből ügyesen összeollózott film, amivel félre ne érts semmi bajom, Tarantino egy egész karriert épített erre.
De egy biztos: George Lucas pocsék filmrendező, színészvezetésből kimondottan elégtelen, viszont remek üzletember és nagyon ért komplett világok megalkotásához.
Nem véletlen, hogy a SW sorozat (szerintem) legsikerültebb darabja a Birodalom visszavág, ahol a rendezést egy veterán rendező intézte (ha jól emlékszem) Lucas meg csak managgerkedett és felügyelte az egészet.

lojzi1 2009.09.23. 09:56:45

@Eldarion84: "Hollywood-i Oscar recept"
Ezt évtizedekkel ezelőtt megfogalmazta valamelyik ismertedd színész: alkoholista, testi fogyatékos (vak, béna stb.), jópofán szellemi fogyatékos, gyógyíthatatlan beteg, homoszexuális, ill. holokauszt. Ezek a kedvelt díjazott témák. Az elmúlt évek terméséből: alkoholista: Nick Cage
vak: Al Pacino
mozgáskorlátozott: Daniel Day Lewis ha jól emlékszem
jópofa gyengeelméjű: Tom Hanks
ijesztően elmebeteg: Anthony Hopkins
gyógyíthatatlan beteg: Becéző szavak, de nekem a Million dollar baby is
homoszexuális: Tom Hanks, Sean Penn (bár ő ezen jót röhögött)
holokauszt: Scindler listája, Zongorista, Az élet csodaszép (az az olasz film)

Eldarion84 2009.09.23. 09:59:29

@lojzi1: igen, ez a díjazottak másik fele :P
vagy valami Titanic-féle nyer, vagy pedig olyan mint a Milk.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.09.23. 10:02:01

Azért tényleg érdekes, hogyí a Forrest Gump-ot mindig jó filmnek tartottam. A Remény Rabjait teljesen véletlenül láttam. Nem is hallottam róla. Az m1 adta 2004 magasságában és felvételről láttam.

A Taxisofőr szerintem nagyon gyenge film. Lehet, hogy akkor jó volt, de nem időtálló. (Ez igaz a Szarvasvadászra is.)

A Ponyvaregény túl van hypolva. A Csodálatos elmét sem értem miért sztárolják, alig bírtam végignézni. Nem is emlékesz már semmire belőle.

A Titanic tényleg érdemelt Oscart, csak nem ennyit. Bár a legjobb férfi és női főszereplő díját abban az évben nem véletelnül más film kapta, a Lesz ez még így se.

A Keresztapa III nem tudom, hogy miért érdemelne Oscart. Az első rész is csak arra jó, hogy parodizálni lehessen. Nekem nem tetszett.

A Farkasokkal táncoló meg az egyik kedvenc filmem. Nem kapott díjesőt, annyit kapott, amennyit érdemelt szerintem.

Eldarion84 2009.09.23. 10:05:33

A 2010es Oscarra megvannak már a favoritok?

Film terén nálam a District 9 a nyerő.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.09.23. 10:06:43

@kaamir: Az őrület határán címe találó. Engem az őrületbe kergetett. A háborús része nagyon el volt találva, a helyszín tényleg különleges, de a harcokon kívüli részt szerintem nagyon eltolták...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.09.23. 10:11:50

@borovi: Tarantio szátorlását én sem értem. A Ponyvaregényen kívűl igazánból egy nézhető filmre sem emlékszem tőle. A Jackie Brown-on csak kétszer aludtam el. Többet nem próbálkoztam vele.

Gazz 2009.09.23. 10:15:34

Valószínűleg az utálja a Forrest Gumpot, akinek se műveltsége, se humorérzéke.
Nálam benn van az első háromban.
Én azért David Lynchnek már rég adtam volna. Twin Peaks, Veszett a világ, Lost Highway, Az isteni Mulholland Drive.... jó, persze agy is kell hozzájuk, meg fantázia, de ilyeneket más nem tud csinálni, talán csak Richard Kelly ( lásd Donnie Darko)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.09.23. 10:16:19

@kutyacica: A 12 majmot sem vágom, hogy miért jó. Nagy része dögunalom volt, Brad Pitt kevés filmben annyira idegesítő, mint abban.

Gazz 2009.09.23. 10:17:14

Én csipázom Tarantino-t. A Kill Bill is benn van az első háromban.
Egyszerű módszerem van annka megállapítására, hogy egy film jó-e. Minél többször meg tudom nézni anélkül hogy unnám, annál jobb a film. A Forrest Gumpban még ötödszörre is lehet új dolgokat felfedezni.

Eldarion84 2009.09.23. 10:18:07

@molnibalage: Kill Bill? Sin city? 4 szoba?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.09.23. 10:23:27

@Eldarion84: Di Caprio esetén az a meglepő, hogy a Titanic óta alig játszott filmben.

# Revolutionary Road (2008)
# Body of Lies (2008)
# Blood Diamond (2006) - láttam
# The Departed (2006) - láttam
# The Aviator (2004)
# Catch Me If You Can (2002) - láttam
# Gangs of New York (2002) - több részletben láttam
# Don's Plum (2001)
# The Beach (2000/I)
# Celebrity (1998)
# The Man in the Iron Mask (1998/I) - láttam

11 film 12 év alatt. Ez szerintem nem sok. A nagy része ezeknek nézhető és a fele kb. jó film, mert annyit láttam és tetszettek is. A Vasálarcos az ami kicsit kilóg a sorból, mert azért úgy nyúl a témához, ahogy, de szórakoztató volt legalább egyszer.

Én a kapj el, ha tudsz filmért adnék neki, ha ratam múlna.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.09.23. 10:25:11

@Eldarion84: A Kill Bill az a mű, amit legszívesebben megsemmisítenék. Életem végéig bánni fogom azt a pár órát, amit rászántam. A Sin City elmegy, de csak a Bruce Willis féle sztorivonal am igazán tetszett belőle. (Mellesleg nem tisztán Tarantion film...)

captainpamfil 2009.09.23. 10:26:20

@molnibalage: Vannak filmek, amelyekhez bizonyos háttértudás és műértés nélkülözhetetlen

lojzi1 2009.09.23. 10:29:37

@molnibalage: "(Mellesleg nem tisztán Tarantion film...) "
őőő... izé... egyáltalán mennyire Tarantino??

Eldarion84 2009.09.23. 10:34:28

@molnibalage: Igen tudom. És ha már szóba jött Rodriguez, róla mi a véleményed? Én jobban szeretem mint T-t. Főleg a Terrorbolygó miatt :P
A Kill b-ről sem hallottam még ilyen véleményt, ha nem láttam 10szer még egyszer sem, imádom :)

Eldarion84 2009.09.23. 10:40:51

@molnibalage: Az Aviátort és a Szabadság útjait mindenképpen nézd meg! Azokban hihetetlen jól játszik. Kate Winsletnek is azért adtam volna szobrot, nem pedig a Felolvasóért. Csak hát megint a 2.vh meg a nácik, neki kellett odaadni.

nia72 2009.09.23. 10:45:29

A Gettőmilliomos megérdemelten kapta sztem. Egyik kedvencem a Tüzben edzett férfi simán kaphatott volna 3 Oscart...

Dr. No 2009.09.23. 13:06:47

1966. Bemutatják Andrej Tarkovszkij mesterművét, az Andrej Rubljovot.

And the Oscar goes to... "A muzsika hangja" (r. Robert Wise; legjobb film, legjobb rendező, legjobb adaptált filmzene, legjobb vágás, legjobb hang). Ki a fasz látta ezt egyáltalán Magyarországon?

Tarkovszkijtól azt hiszem soha nem is volt Oscarra jelölve semmi.

Na ez az, ami durvább, mint a Vad bandában!

Dr. No 2009.09.23. 13:14:31

Az Oscart egyébként is szerintem egyfajta átlagosnak tűnő ízlésnek kiemelkedően megfelelő produktumoknak szokták ítélni.

Szép példája ennek a Távol Afrikától. Ha látta valaki, egyértelmű, miért kapta az Oscart: benne van a REDFORD (széééép...), a Brandauer (drrrrámai!!!), a Meryl Streep (szép is meg drámai is...), meg olyan jujjdeszép kékegek vannak belefényképezve, és mindez kosztümös, egzotikus környezetben, igényes kiállítással (értsd: ordít róla, mennyi pénz lett beleölve), pluszban a Pollack rendezte, aki mégis csak egy NÉV... Tovább nem sorolom.

Dr. No 2009.09.23. 13:22:53

@lojzi1: Tugg Speedman is ebben reménykedett, de sajnos fullban nyomta a kretént, amit nem szabad (copyright: Kirk Lazarus).

Dr. No 2009.09.23. 13:25:32

@Eldarion84: A Volverért nem kaphat Oscart Penelope, mert spanyol gyártású, arr ameg egy kategória van tudtommal, a külföldi film.

Boudicca 2009.09.24. 07:01:30

Ne haragudjatok, de valakinek számít még valamit az Oscar? A pénzről, a zsidókról, esetleg az elnyomott népcsoportokról szól - ha éppen úgy akarják -, semmi másról. Számomra a BAFTA-nak is több értelme van, nem beszélve az összes többi európai filmfesztiválokról. Az a puccparádé, amit csináltak az aranyszobrocska körül, az lassan leredukálódik a nullára. Ahány ember, annyi ízlésvilág. A Titanic helyett pl. a Szigorúan bizalmasnak kellett volna befutni, vagy Paltrow kisasszony szobrát Cate Blanchettnek adni az Elizabethért. Nem is idegesítem már magam ilyen rongyázáson, amit az Oscaron csinálnak már hosszú évek óta.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.09.24. 08:15:22

@Boudicca: Hát a Szigorúan bizalmas tényleg nem semmi egy film.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.09.24. 08:16:39

@Eldarion84: A Sin City-t leszámítva más filmet asszem nem is láttam tőle, így nem tudok semmit mondani.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.09.24. 08:17:16

@captainpamfil: Miféle műértés kell? Azért, mert egy zakkant film nem tetszik már szinte lebunkóparasztozol?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.09.24. 08:18:17

@Eldarion84: Ok. (Az Aviator elejét láttam, csak időhiány miatt nem néztem meg.)

captainpamfil 2009.09.24. 10:08:25

Tudni kell elvonatkoztatni. Az, hogy mindenkinek más az ízlése az teljesen helyénvaló, szép és jó. De az egyéni ízléstől függetlenül általában érzékelhető az, hogy valami kiváló-e a maga nemében vagy sem.

Boudicca 2009.09.24. 13:37:18

Számomra az a jó film, amitől mindig újat kapok, akárhányszor megnézem az életem különböző szakaszaiban. Ezért szeretem nagyon a Szigorúan bizalmast (kívülről fújom az egész filmet, nő létemre, lehet, hogy ez gáz???...), vagy pl. a Sade Márki pennáját, amiben a Geoffrey Rush kolosszális. Vagy A mások életében Ulrich Mühe-nek simán adtam volna egy szobrot, aki azóta már nem is él. De a Faun labirintusa is lenyűgöző alkotás. Amikor Az őrület határán-t pár embernek beajánlottam, hogy nézzék meg, ha jobb dolguk nincs alapon, elküldtek a sunyiba, idézve: "hogy javasolhattam nekik ilyen xar filmet, ami nem szól semmiről"? Hát, kinek a pap, kinek a papné. Vagy nem egy filmet néztem velük.
süti beállítások módosítása