Box Office Hírek Előzetesek Kritikák Filmzene Főoldal

Kellemes vasárnapi téma gyanánt újra egy koreai filmet mutatunk be, mely ismét igen erősen bebizonyítja, hogy a távol-keleti ország filmipara igenis nagyon erős alkotásokat tud összehozni. Ezúttal Park Chan-wook rendező prezentálásában a Bakjwi (Thirst- Szomjúság) című produkciót vesézzük ki (lehetőség szerint spoilermentesen), amely egy kényes és tabu témákat feszegető művészi horrorfilm, melyben egy katolikus pap egy véletlen folytán vámpírrá lesz, ezáltal megnő minden olyan dologhoz való vonzódása, melyet vallása tilt. A főszerepben a Hostban is látott, zseniálisat alkotó Song Kang-ho ,illetve Kim Ok-vin, aki kevésbé játszott rosszul. A Cannes-i Filmfesztivál Zsűri Nagydíját is bezsebelő filmről alant olvashattok.

Sang-hyeon atya katolikus pap. Karitatív tevékenysége papi mivolta mellett abban nyilvánul meg, hogy egy kórházban imádkozik a betegekért, illetve gyóntatja a haldoklókat. Egy napon elhatározza, hogy önkéntesen részt vesz egy orvosi kísérletben, ahol egy gyógyíthatatlan vírus ellenszerét próbálják megtalálni. Temérdek jelentkező közül ő marad egyedül életben, egy véletlennek köszönhetően, ugyanis amikor vérátömlesztést kap, egy vámpír vérét kapja meg. Innentől kezdve megváltozik az élete, egyre inkább a világi dolgok felé sodródik, ezzel együtt a katolikus egyház számára összeegyeztethetetlen, gyarló dolgok vonzásába kerül. Követői is akadnak, akik csodatévőnek vélik, és az egyik követője megkéri, hogy gyógyítsa meg rákos gyermekét. A rák csodás módon eltűnik a fiúból, és arra is fény derül, hogy Sang-hyeon, és a gyógyult Kang-woo osztálytársak voltak fiatal korukban. A pap elkezd átjárogatni hozzájuk, ahol megismeri Kang-woo feleségét.

Az ifjú és szép Tae-joo helyzete nem valami rózsás. Kang-woo felesége és féltestvére is egyben. A lányt gyermekkorában otthagyták nevelőanyjánál Ra asszonynál, és saját fiával együtt nevelte fel, később pedig nem restellte hozzáadni az értelmi fogyatékosság határán mozgó fiához. A lány láthatóan nem érzi jól magát, és idővel, szinte természetesnek mondható olthatatlan szerel lobban közte és Sang-hyeon atya között. A lelki vonzódást rövid idő alatt felváltja a testi szenvedélyek csillapítása, ám a veszélyes vizekre sodródott pap nem tud megálljt parancsolni érzelmeinek. Egyre jobban a lány hatása alá kerül, megosztja vele vérszívó titkát is, a lányból pedig szépen lassan előbújik egy kevésbé ismert, domináns éne.

Az erotikától tűlfűtött jeleneteket is tartalmazó film a műfajok orgiájának is tekinthető. Klasszikus értelemben véve horror a vámpír lét miatt, illetve néhány naturális vérszopó jelenet miatt is megállja a helyét. Ugyanakkor egy esetleges erotikus thriller jelző is megállná a helyét, a drámáról nem is beszélve. Ebből is látható, hogy Park Chang-wook mennyire összetett, komplex dolgot varázsolt a vászonra. A film témája is nehezen emészthető, ugyanis a tabu dolgok szemérmetlen boncolgatása egészen újszerű megvilágításba helyezi az alkotást. A szigorú katolikus papi eskü mindennemű megszegése azonnali kizárással jár az egyház részéről, Sang-hyeon azonban maga dönt úgy egy ponton, hogy leveti magáról a papi reverendát. A bűnbeesés folyamata azonban nem egyedül Sang-hyeonon múlik, ugyanis Tae-joo is átlépi a hagyományos értelemben vett társadalmi normákat. Nem is kicsit.

Park a forgatókönyv írásában is segédkezett, régen látott kreatív történetet kapunk, a befejezés pedig egyenesen zseniális, de a spoilerek elkerülése végett erről most nem szólok. Mint a bevezetőben is említettem volt, Cannes-ban a zsűri különdíját elnyerte a film, megjegyzem teljesen jogosan, de más fesztiválokon is bezsebelt néhány győzelmet. Például az ifjű Kim Ok-vin a katalánok filmszemléjén kapta a legjobb női főszereplőnek járó elismerést. A zene végig sejtelmes, néhol túlságosan is szürreálisan groteszk modern komolyzenei alkotásnak tűnik. Látványban átlagosat hoz a film, a trükkök terén is, tehát mindenképpen jónak mondható. Összhatásra egy nagyon erős, elgondolkodtató, sőt megdöbbentő és sokkolónak is titulálható művet láthatunk, ez tipikusan az a film, ami után jár az ember agya, és próbálja megvitatni magában a látottakat. A film előzeteséről írtunk korábban, megtekinthető itt.

Történet
85
81
IMDB logo 7,6
Rotten Tomatoes logo 83%
Alakítások
90
Rendezés
85
Látvány & hang
70
Zene
70
Összhatás
85

Címkék: kritika vallás vámpír koreai

A bejegyzés trackback címe:

https://alfaomega.blog.hu/api/trackback/id/tr661524256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása